چگونه مهماندار هواپیما شویم؟

به گزارش مجله گذر عمر، احتمالا شما هم شب های زیادی را با رویای خلبانی گذراندید. اما زمانی که به سن مناسب رسیدید متوجه شدید که خلبان شدن اصلا با چیزی که در رویای کودکی در سر داشتید هیچ شباهتی ندارد. به همین علت هم ممکن است رویای خلبانی را به مهمانداری تغییر داده باشید.

چگونه مهماندار هواپیما شویم؟

قطعا با تماشا گروه خلبان ها در فرودگاه که چمدان به دست و با پرستیژ بالایی به سمت گیت پرواز می روند، این رویا برای تان پررنگ تر می گردد که هر طور شده وارد این حیطه شغلی شوید.

اگر عاشق یاری کردن به افراد دیگر باشید و از سفر رفتن و تجربه کردن چیزهای نو لذت می برید بدون شک با این ویژگی ها عاشق شغل مهمانداری می شوید و ورودتان به این حوزه تصمیم درستی است.

پس از این که تصمیم گرفتید مهماندار شوید قطعا اولین چیزی که به فکر تان می رسد این است که چطور و از کجا آغاز کنید؟

متاسفانه مهمانداری هواپیما رشته ای در دانشگاه های دولتی کشور ندارد و باید در موسسات و آکادمی های مختلف ثبت نام نموده و دوره های آموزشی آن را بگذرانید. پس دیگر جای نگرانی نیست، رویای مهمانداری را نیز می توان با انتخاب یک موسسه خوب و معتبر به واقعیت تبدیل کرد.

فاکتورهای مهمی که از شما یک مهماندار می سازد

اگر مدام به مهماندار شدن فکر می کنید پس حتما در جریان هستید که برای استخدام در این شغل باید چند فاکتور ظاهری را داشته باشید. در ادامه چند مورد مهم از این معیارها را با هم آنالیز می کنیم روند جالب استخدام را نیز توضیح می دهیم:

  • اولین فاکتور این است که قد آقایان باید حداقل 170 و حداکثر 185 باشد. و خانم ها با حداقل قد 165 و حداکثر 180 شانس ورود به این حوزه را دارند.
  • دومین فاکتور هم تناسب اندام (همخوان بودن قد و وزن) و مقبولیت ظاهری است.
  • از لحاظ سنی نیز خانم ها بین 22 تا 27 سال و آقایان بین 22 تا 28 سال (البته این موارد ممکن است تا حد بسیار کمی در شرکت های هواپیمایی مختلف، متفاوت باشد.)

مسیر ورودتان به شرکت های هواپیما نیز به این گو نه است که ابتدا در امتحان ورودی شرکت می کنید که بخشی از آن تئوری و شامل سوال های هوش، زبان انگلیسی، روان شناسی و سوال های عمومی است. پس از این آزمون وقت گزینش روان شناسی است که طی آن شما زیر ذربین کارشناسان قرار می گیرید و ظریف ترین موارد نیز به وسیله آن ها آنالیز می گردد.

جالب است که بدانید در این آزمون طرز راه رفتن، چگونگی ورود به اتاق آزمون و خروج از آن، نوع رفتار در قبال دریافت یک فنجان چای، چگونه صحبت کردن و نوع واکنش شما هنگام شنیدن کلمه رد یا قبول، به طور بسیار دقیق مد نظر فرد مصاحبه کننده قرار می گیرد. حتی در بسیاری از موارد به شما خبر رد شدن در آزمون را می دهند تا واکنش تان به این مورد را ببینند.

گام بعدی مصاحبه به زبان انگلیسی است. شما باید این توانایی را داشته باشید که از زندگی و علایق و اتفاق های پیرامون خود به زبان انگلیسی صحبت کنید. پس اگر سطح زبان انگلیسی تان صفر است، باید یک فکری به حال خودتان بکنید!

در سرانجام نیز نوبت به معاینه دقیق و متعدد پزشکی می رسد که از مهم ترین مراحل پیوستن به گروه مهمان داران است. اگر نوار قلبی و مغزی شما سالم باشد، از نظر دادن پزشکی مشکل خاصی نداشته باشید، آزمایش خونتان مطلوب باشد و در تست هوش هم نمره بالای 100 دریافت نموده باشید.

شاید سخت ترین و هیجان انگیز ترین بخش این آزمون قرارگرفتن چندساعته شما در فشار جوی شدید در ارتفاعات بالا باشد. این مورد سلامت شما را نشان می دهد چرا که بسیاری از افراد با قرارگرفتن در این موقعیت دچار مسائل جسمانی زیادی می شوند.

راه روشن ورود به مهمانداری هواپیما!

مهمانداری هواپیما بر خلاف مشاغل دیگر که نحوه ورود به آن ها ساده و روشن است، راهی سخت و کمی پیچیده است. اما خوشبختانه موسسات و مراکز آموزشی این سختی و را تا حد زیادی کمتر کردند. البته که ورود به شغل مهمانداری، چه از نظر مدارک تحصیلی و مهارتی قابل قبول و چه از نظر مراحل ورود به شغل در ایرلاین های مختلف پیچیدگی ها و ظرافتهای خاص خود را دارد. اما اولین چیزی که برای استخدام شدن در شرکت های مختلف هواپیمایی احتیاج دارید، مدرک مهمانداری است.

به طور کلی دوره های مهمانداری معمولا به وسیله دانشگاه های علمی کاربردی یا آکادمی های آزاد برگزار می شوند. بنابراین شما به عنوان متقاضی این دوره یا باید در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنند و یا به وسیله آکادمی های آزاد ارائه دهنده این دوره ها، دوره مهمانداری را بگذرانید.

البته گفتنی است که با شرکت در دوره های آموزشی موسسات آزاد زمان ورودتان به این شغل کمتر است. معمولا دانشگاه های علمی کاربردی این آموزش را در بازه شش ماهه ارائه می دهند اما موسسات دیگر به صورت فشرده تر کار نموده و راه ورودتان به شغل مهمانداری هواپیما به وسیله آن ها کوتاه تر و سریع تر است.

یکی از راه های آموزش مهمانداری هواپیما با fanpardazan است. اگر واقعا در تکاپوی این هستید که یک موسسه معتبر یافته و در زمانی فشرده و کوتاه تر به رویایتان برسید، پس موسسه فن پردازان انتخاب درستی است. شاید این طور به نظر برسد که دریافت مدرک دوره مهمانداری هواپیما از همه چیز مهمتر است و با در دست داشتن آن درب ورود به این حوزه برای تان باز می گردد اما این فقط اول راه است. مهارت ها و تکنیک هایی که باید بیاموزید را از یاد نبرید. شما باید در دوره ای شرکت کنید که شما را برای آزمون های سخت مهمانداری آماده کند!

منبع: تاپ تراول
انتشار: 27 مهر 1403 بروزرسانی: 27 مهر 1403 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1386

به "چگونه مهماندار هواپیما شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مهماندار هواپیما شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید