نکات مهم انتخاب درب داخلی منزل برای دکوراسیون خانه ها

به گزارش مجله گذر عمر، درب داخلی منزل در ظاهر المان کم اهمیتی است اما اولین بخشی که با آن روبرو می گردد درب ورود به منزل است. امروزه انواع درب داخلی منزل فراوری شده که برخلاف گذشته فقط به جنبه جداسازی فضاهای داخلی توجه نمی گردد بلکه هماهنگی آن با سبک دکوراسیون داخلی منزل، اندازه اشغال فضا و مکاهمم کارکرد آن هم مورد توجه است. با توجه به اینکه هر نوع سبک درب داخلی منزل نحوه و شرایط نصب خاص خود را دارد اشتباه در این گزینه به قیمت خراب کردن زیبایی دکوراسیون داخلی است. در ادامه به آنالیز انواع درب های داخلی و نکات انتخاب آنها می پردازیم.

نکات مهم انتخاب درب داخلی منزل برای دکوراسیون خانه ها

نوترین مدل درب داخلی منزل

اگر بخواهید با توجه به سبک دکوراسیون، برترین مدل درب داخلی منزل را انتخاب کنید ابتدا باید با انواع طرح و جنس آن آشنا شوید.

  • درب آهنی: اگر می خواهید درب منزل شما مقاومت و پایداری بسیار زیادی داشته باشد و تا سالیان طولانی احتیاج به تعویض نداشته باشد، درب آهنی از جنس فولاد یا همان استیل برترین گزینه است. برای منزل، درب ورودی اصلی خانه را می توانید از این جنس انتخاب کنید و برای درب سرویس بهداشتی و اتاق ها مناسب نیست.
  • درب چوبی: درب چوبی منزل یکی از قدیمی ترین مدل های درب داخلی است اما هنوز در بین خریداران بسیار رایج است. مدل های نو درب چوبی، روکش های ضخیم و حتی ضد آب دارند که امکان استفاده از آنها را برای درب ورودی خانه و حتی درب سرویس بهداشتی هم فراهم نموده است. درب چوبی برترین گزینه برای سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک و روستیک است. انواع توخالی، توپر و فشرده از انواع درب های چوبی هستند.
  • درب داخلی منزل شیشه خور: این نوع درب ها با توجه به محل استفاده، از نوع خاصی از شیشه ساخته می شوند. به اسم مثال برای بالکن از شیشه های ساده و نشکن و برای سرویس بهداشتی از درب های شیشه ای جنس مات استفاده می نمایند. استفاده از درب های کتیبه دار که شیشه خور بودند تقریبا منسوخ شده به جز برای کسانی که هوادار سبک دکوراسیون داخلی سنتی هستند.
  • فایبرگلاس: این مدل از درب های داخلی منزل از استحکام و مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه، نوسانات دمایی و رطوبت برخوردار هستند و تنوع زیادی هم دارند. تقریبا این نوع درب ها مناسب هر نوع سلیقه و بودجه ای هستند. از این نوع درب داخلی منزل می توانید برای هر نوع سبک دکوراسیون داخلی استفاده نمایید و محدودیتی وجود ندارد.
  • درب آلومینیوم: درب های آلومینیومی در عین سبک بودن از مقاومت بسیار زیادی برخوردار هستند و به هیچ وجه دچار پوسیدگی و خرابی نمی شوند. حتی می توانید به دو فرم کشویی و لولایی هم تهیه کنید. توصیه می کنیم از درب آلومینیومی برای سرویس بهداشتی، بالکن یا پاسیو بهره ببرید.
  • درب PVC: PVC یکی از محکم ترین و مقاوم ترین متریال های موجود برای ساخت درب است که تنوع رنگ، طرح و سبک آن بسیار زیاد است. این نوع درب ها به علت مقاومت در برابر آب و ضربه برای درب سرویس بهداشتی، ورودی خانه، انباری و بالکن توصیه می شوند.
  • درب HDF: این نوع درب داخلی منزل از ورقه HDF ساخته شده که بر روی تخته چوبی پرس می گردد. اگر این نوع درب ها را می پسندید، برای اتاق خواب، سرویس بهداشتی و درب ورودی ساختمان مناسب هستند.
  • درب های پلی وود (Polywood): این نوع درب های داخلی منزل ترکیبی از پودر چوب و PVC هستند. این نوع درب ها مقاومت بسیار بالایی در برابر حریق، ضربه، رطوبت، صدا و سرما دارند. کسانی که به بهداشت و تمیزی درب ها اهمیت زیادی می دهند، بخاطر خاصیت آنتی باکتریال، باید از این نوع درب ها استفاده نمایند. این نوع درب برای سبک دکوراسیون داخلی لوکس برترین انتخاب است.
  • درب ضد سرقت: درب های ضد سرقت در منازل آپارتمانی زیاد استفاده می گردد که امنیت بسیار بالای آنها و جنس بسیار مقاوم محبوبیت آنها را روز به روز افزایش داده است. جنس اصلی این درب ها از فولاد به همراه لایه ای از چوب فشرده و پشم سنگ است.
  • درب ABS: محبوب ترین نوع درب ضد آب برای سرویس بهداشتی و منزل است که تشکیل شده از رویه ضد آب بر روی کلاف چوبی می باشد. برای مقاوم سازی قسمت های مختلف این نوع درب ها از رزین استفاده می نمایند.

انواع درب داخلی منزل از لحاظ طراحی:

  • درب کرکره ای: اگر خانه شما پارکینگ دارد این نوع درب ها گزینه بهتری هستند. جنس این نوع درب ها از فایبرگلاس یا فلز هستند. عدم اشغال فضای زیاد این نوع درب داخلی منزل استفاده از آن را برای فضای کوچک مناسب ساخته است. ماندگاری بالا و احتیاج به تعمیر پایین از ویژگی این نوع درب هاست.
  • درب لولایی: پرهوادارترین نوع درب داخلی خانه، انواع لولایی هستند که چرخش آنها وابسته به لولای جوش داده شده به چهارچوب درب است.
  • درب کشویی: این نوع درب ها موقع باز شدن به صورت ریلی داخل دیوار می فرایند و فضای بسیار کمی اشغال می نمایند. برای خانه هایی با متراژ کم و با سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک و مدرن برترین گزینه است.
  • درب فرانسوی: این نوع درب ها معمولا دو لنگه با چهار لولا هستند که از وسط در دو جهت باز و بسته می شوند. اگر سبک دکوراسیون داخلی شما از نوع کلاسیک است، برترین گزینه است.

نکات انتخاب درب داخلی منزل

برای انتخاب برترین درب داخلی منزل علاوه بر توجه به جنس و نوع طراحی باید به سایر موارد هم توجه کنید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • سبک خانه: حتما به نوع متریال درب دقت کنید تا با سبک منزل همخوانی داشته باشد.
  • رنگ درب: رنگ درب داخلی منزل هم باید با سبک دکوراسیون تناسب داشته باشد. اگر منزل شما متراژ کمی دارد از بین رنگ های روشن انتخاب کنید اما برای فضاهای عظیم می توانید رنگ های تیره تر هم انتخاب نمایید. برترین رنگ برای درب داخلی منزل رنگی است که نسبت به رنگ دیوار اطراف کاملا نمود داشته باشد. همواره خاطرتان باشد که رنگ درب های داخلی منزل برای سرویس بهداشتی عمدتا سفید رنگ یا تناژهای بسیار روشن است.
منبع: اتاق
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 758

به "نکات مهم انتخاب درب داخلی منزل برای دکوراسیون خانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم انتخاب درب داخلی منزل برای دکوراسیون خانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید