معرفی انواع لوازم آشپزخانه مدرن و جدید برای زندگی راحت تر

به گزارش مجله گذر عمر، برای تهیه لوازم آشپزخانه مدرن و جدید احتیاج به چیزی بیشتر از کابینت های مدرن دارید. در هر جا و مکانی، این جزئیات هستند که ارزش یک چیز را معین می نمایند. استفاده از بعضی لوازم، دکور آشپزخانه شما را از یک فضای صرفاً مدرن، به یک فضای بسیار کاربردی و به معنای واقعی کلمه مدرن و پیشرفته تبدیل می نماید. در این مطلب قصد داریم در خصوص این وسایل صحبت نموده و کارایی هر کدام را توضیح دهیم لطفاً تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

معرفی انواع لوازم آشپزخانه مدرن و جدید برای زندگی راحت تر

کفپوش آشپزخانه مدرن

یکی از بخش هایی که عمدتاً در طراحی آشپزخانه مدرن فراموش شده یا کمتر مورد توجه قرار می گیرد، کفپوش آشپزخانه است. برای کارایی بیشتر و همچنین ظاهر مدرن تر آشپزخانه باید از کفپوش چوب طبیعی یا سرامیک های زیبا و باکیفیت بهره ببرید. در نتیجه کفپوش های مصنوعی مثل وینیل کاملا از لیست لوازم آشپزخانه مدرن و جدید خارج می شوند. یکی دیگر از کفپوش هایی که در آشپزخانه های مدرن امروزه هوادار بسیار زیادی پیدا نموده، طرح بتن یا به قول معروف بتن اکسپوز است. سرامیک های سنگی طرح مرمر نیز گزینه بسیار خوبی هستند. هر کدام از این طرح ها را که انتخاب کنید، دیزاین آشپزخانه شما را بی نهایت زیبا و شگفت انگیز نشان می دهند.

خرید هود مدرن مخفی و تاشو

هود یکی از لوازمی است که شاید چندان با ظاهر مدرن و مینیمال آشپزخانه مدرن جور درنیاید. در عوض اما باید از هودهای مخفی که درون کانتر آشپزخانه نصب می شوند بهره ببرید. این هود های مدرن وقتی هنگام آشپزی روی گاز صفحه ای هستید، از پشت گاز بیرون زده و روی فضای گاز را پوشش میدهند. وقتی هم که به هود نیازی نداشته باشید، درون کانتر مخفی شده و هیچ اثری از آن دیده نمی گردد. بعضی هودهای مخفی حتی شیشه و شفاف هستند که حتی در حالت کار هم چندان در دید قرار نمی گیرند.

اگر نمی توانید از هودهای مخفی در کانتر آشپزخانه بهره ببرید، بهترین گزینه پیش روی شما، هودهای تاشو عمودی هستند که روی دیوار نصب می شوند. این هودها معمولا بدنه ای از جنس استیل ضد زنگ داشته و با زاویه خاصی روی دیوار قرار می گیرند. همین عامل باعث شده تا این هودها ظاهری بسیار مدرن و شیک به آشپزخانه بدهند. سیستم این هودها به طور کل با هود کابینتی فرق دارد.

ظرفشویی مخفی

ظرفشویی نیز یکی از وسایل کاربردی آشپزخانه است که معمولا توجه چندانی به ظاهر آن نشده و بیشتر بحث کارایی آن مطرح است. اما در انتخاب وسایل آشپزخانه مدرن و جدید همه چیز باید زیبا و کاربردی باشد. بعضی مدل های سینک ظرفشویی طوری ساخته شده اند که درون کانتر آشپزخانه مخفی می شوند. در بعضی طرح ها سینک ظرفشویی زیر یک پنل کشویی پنهان می گردد. شکل زیر یک سینک ظرفشویی جالب را نشان می دهد که در مواقع غیر ضروری کف آن بالا آمده و با سطح کانتر همتراز می گردد. از این طریق ظرفشویی تا حد زیادی در دید قرار نمی گیرد. خوبی این طرح این است که در حالت بسته نیز آب شیر را تخلیه می نماید.

شیر ظرفشویی هم شرایطی مشابه با سینک ظرفشویی دارد. طرح آن ممکن است به ظاهر مدرن آشپزخانه پیشرفته صدمه بزند. در شکل های زیر مدلی را مشاهده می کنید که شیر ظرفشویی آن به صورت تاشو درون سینک خم شده و به طور کامل از دید پنهان می گردد.

صفحه کابینت استیل

در حال حاضر مدل های بسیار مختلف و متنوعی برای صفحه کابینت معرفی شده است. از صفحه های سنگی گرفته تا صفحه های چوبی و حتی وینیل. اما در هیچکدام از این طرح ها به اندازه صفحه کابینت استیل مدرن و خاص دیده نمی گردد. دقیقا بخاطر همین موضوع است که در چند سال اخیر صفحه کابینت استیل ضد زنگ محبوبیت بسیار فراوانی یافته است. شکل های زیر تعدادی از طرح های جذاب روکابینتی استیل ضد زنگ را نشان می دهند.

گاز صفحه ای مدرن

هدف از انتخاب لوازم آشپزخانه مدرن و جدید ایجاد یک فضای خاص، شگفت انگیز و پیشرفته است. وگرنه بسیاری می توان بدون این وسایل هم یک آشپزخانه مدرن داشت. وسایل جدید و ساخته شده با تکنولوژی روز نه تنها ظاهری زیبا دارند، بلکه کارایی آنها نیز نسبت به مدل های قدیمی چند برابر افزایش پیدا نموده است. برای مثال گاز صفحه ای مدرنی که در شکل زیر مشاهده می کنید، یک گاز صفحه ای متحدالمرکز را نشان می دهد که می توان برای هر کدام از دایره های آن یک دمای معین مشخص کرد. در نتیجه با این گاز می توان کنترل بسیار دقیقی رو شدت گرمای ماده غذایی داشته و از سوختگی آن جلوگیری کرد. این گاز قابلیت به جوش آوردن دیگ های عظیم را هم دارد.

اجاق گازهای ال ایی دار مدل دیگری از وسایل جدید آشپزخانه هستند که ظاهر بسیار جالب و زیبایی به فضای پخت و پز خانه می دهند. رنگ ال ایی دی دور شعله های گاز قابل تنظیم بوده و رنگ های مختلف درمی آیند. بدنه استیل و براق نیز ظاهری مدرن و پیشرفته به این گاز داده است.

اجاق گریل خانگی نیز یکی از وسایل کاربردی مختص آشپزخانه های مدرن است. این اجاق ها نسبت به نمونه های صنعتی اندازه کوچک تری داشته و معمولاً به صورت ترکیبی روی اجاق گازی نصب می شوند. بنابراین در هنگام خرید حتما نیم نگاهی هم به اجاق گاز گریل دار خانگی نیز داشته باشید.

کابینت بدون دستگیره

کابینت مهم ترین بخش در دیزاین آشپزخانه است. ظاهر کابینت مشخص می نماید که یک آشپزخانه چه حس و حالی دارد. برای طراحی وسایل آشپزخانه مدرن و جدید، قطعا کابینت بدون دستگیره هایگلاس و براق بهترین انتخاب ممکن هستند. شکل های زیر تعدادی از این طرح های جذاب را نشان می دهد.

منبع: اتاق
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 687

به "معرفی انواع لوازم آشپزخانه مدرن و جدید برای زندگی راحت تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع لوازم آشپزخانه مدرن و جدید برای زندگی راحت تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید