مخالفت دادگاه اسپانیا با بازداشت رهبر جبهه پولیساریو

به گزارش مجله گذر عمر، دادگاه عالی اسپانیا در حکمی با درخواست بازداشت رهبر استقلال طلبان جبهه پولیساریو که پذیرش وی در ماه گذشته میلادی بعد از ورود گروه مهاجران به منطقه سئوتا باعث خشم مراکش شد مخالفت کرد.

مخالفت دادگاه اسپانیا با بازداشت رهبر جبهه پولیساریو

یک سخنگوی دادگاه گفت، ابراهیم غالی، دبیرکل جبهه پولیساریو که از سوی گروه های حقوق بشری متهم به جرایم جنگی است، باید همچنین با یک دادرسی مقدماتی روبرو گردد؛ اقدامی که در راستای یک مناقشه دیپلماتیک کلی تر بر سر جبهه پولیساریو، جنبش جدایی طلب خواها استقلال منطقه صحرای غربی از مراکش، صورت می گیرد.

منطقه صحرای غربی یک منطقه مورد مناقشه است که از زمان اواسط دهه 1970 در کنترل مراکش قرار داشته است. جبهه پولیساریو که مورد حمایت الجزایر است از آن موقع برای استقلال پیدا کردن این منطقه مبارزه نموده است. قبل از آن این منطقه تحت کنترل اسپانیا بود.

پیشتر درخواست بازداشت غالی از سوی گروه موسوم به انجمن صحراوی دفاع از حقوق بشر و همچنین فادل بریکا، شهروند اسپانیایی دارای اصالت صحراوی مطرح شده بود. او غالی را متهم به اعمال شکنجه در کمپ های متعلق به جبهه پولیساریو در الجزایر نموده است.

معمولا قاضی تحقیقات با چنین درخواست هایی در زمانی که دادگاه اعتقاد به وجود ریسک فرار یا از بین رفتن اسناد و مدارک داشته باشد موافقت می نماید.

با این حال غالی همچنین برای ایراد شهادت در اول ژوئن فراخوانده خواهد شد. غالی و دیگر رهبران گروه پولیساریو از سوی گروه های حقوق بشری متهم به شکنجه، نسل کشی، تروریسم، شکنجه و آدم ربایی شده اند.

این پرونده در اسپانیا نخستین گام در تحقیقاتی است که می تواند منجر به محاکمه بالقوه رهبر جبهه پولیساریو شده و بعد از آن مطرح می گردد که هزاران مهاجر چند روز پیش از مراکش وارد منطقه سئوتای اسپانیا شدند.

با این حال غالی که با نام مستعار در بیمارستان بستری است، از امضای احضاریه ها سرباز زده و یک منبع نزدیک به تحقیقات قضایی اظهار کرد، او ممکن است در دادرسی حضور نیابد چون دارای پاسپورت دیپلماتیک الجزایری بوده و این به طور بالقوه به او مصونیت می دهد.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 708

به "مخالفت دادگاه اسپانیا با بازداشت رهبر جبهه پولیساریو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت دادگاه اسپانیا با بازداشت رهبر جبهه پولیساریو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید