سکوی دیدبانی نظامی جبل الطارق تبدیل به اسکای واک شد

به گزارش مجله گذر عمر، دیدبانی سابق نظامی روی صخره جبل الطارق، تبدیل به یک اسکای واک شگفت انگیز شیشه ای در ارتفاع 340 متری شد.

سکوی دیدبانی نظامی جبل الطارق تبدیل به اسکای واک شد

دیدبانی سابق نظامی که بر فراز صخره جبل الطارق قرار داشت، تبدیل به یک اسکای واک (Skywalk) زیبا و نفسگیر با کف شیشه ای شد. اسکای واک جبل الطارق (Gibraltar Skywalk ) که روی فونداسیون یک پایگاه نظامی ضدهوایی متعلق به جنگ جهانی دوم ساخته شده، ارتفاعی سه برابر مجسمه آزادی دارد و حتی از برج شارد لندن هم بالاتر است.

اسکای واک نو که در ذخیره گاه طبیعی آپر واک (Upper Rock Nature Reserve) قرار گرفته است، روی یک چشم انداز صخره ای و ناهموار ساخته شده و از چشم انداز ای خیره کننده از محل تلاقی زمین و دریا برخوردار است و می توان از روی این پلت فرم، دو قاره اروپا و آفریقا و کشورهای اسپانیا و مراکش را دید که آن طرف آب های درخشان تنگه جبل الطارق قرار گرفته اند. اینجا، یکی از بهترین نقاط جهان برای لذت بردن از غروبی زیبا و افسونگر است.

این دیدبانی در زمان جنگ یکی از قلعه های نظامی نیروهای انگلستان بود و نقشی کلیدی در کنترل ترافیک دریایی در داخل و خارج از دریای مدیترانه از اقیانوس اطلس ایفا می کرد. در زمان ساختن این سکو، به ریشه های نظامی آن توجه شده و یک پلت فرم قدیمی و هشت ضلعی اسلحه در وسط محل استراحت بازدیدکنندگان تعبیه شده است.

این سازه زیبا با وزنی بیشتر از 330 تن و از750 متر مربع پانل شیشه ای، می تواند وزنی برابر با پنج فیل آسیایی را روی خود تحمل کند. میمون های معروف جبل الطارق که تنها جمعیت میمون های ساکن در اروپا هستند نیز در نقاط مختلف این سکوی دید در حال جست وخیز و بازیگوشی مشاهده می شوند.

منبع: کجارو / dailymail.co.uk
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1034

به "سکوی دیدبانی نظامی جبل الطارق تبدیل به اسکای واک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوی دیدبانی نظامی جبل الطارق تبدیل به اسکای واک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید