عنبران و اصلاندوز به عنوان شهر ملی صنایع دستی اردبیل ثبت شد

به گزارش مجله گذر عمر، خبرنگاران/اردبیل استاندار اردبیل گفت: دو شهر از اردبیل به عنوان شهر ملی صنایع دستی به ثبت رسید تا شهر عنبران به عنوان شهر ملی گلیم و شهر اصلاندوز به عنوان شهر ملی ورنی در سطح کشور معرفی شود.

عنبران و اصلاندوز به عنوان شهر ملی صنایع دستی اردبیل ثبت شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

اکبر بهنام جو در جلسه بررسی ثبت شهرهای ملی صنایع دستی اظهار کرد: امروز شاهد ثبت دو شهر از استان اردبیل به عنوان شهر ملی صنایع دستی هستیم.

به گفته وی این اقدام برای نخستین بار در تاریخ استان ثبت می شود تا از این پس شهر عنبران به عنوان شهر ملی گلیم و شهر اصلاندوز به عنوان شهر ملی ورنی در سطح کشور معرفی شود که نتایج و ثمرات شایان توجهی به دنبال خواهد داشت.

استاندار اردبیل ادامه داد: هنرصنعت مردم اردبیل، همواره یادگار بی نظیر تاریخ و تمدن و فرهنگ و طبیعت این دیار است و انتخاب شهرهای صنایع دستی نمادی از فرهنگ و هنر ایرانی در سطح ملی و فرصتی برای توجه روزافزون به ظرفیت های متفاوت شهرها، کمک به رونق تولید و اقتصاد پایدار و اعتلای برندهای ارزشمند شهری است.

بهنام جو اضافه کرد: امروز روزی به یادماندنی برای مردم خطه مغان به ویژه شهر اصلاندوز و مردم غیور شهر عنبران است که بانوان و دختران نجیب و هنرمند این خطه، تاریخ، طبیعت و فرهنگ این دیار را با دل بافته ای رنگین و وزین به نام های ورنی مغان و گلیم عنبران روایت می کنند.

وی اضافه کرد: در روستاها و قشلاقات شهرستان اصلاندوز یک هزار و 800 بافنده، 60 درصد تولیدات ورنی استان را تولید می کنند و در 30 کیلومتری مرکز استان در شهر مرزی عنبران از توابع شهرستان نمین نیز زنان و دختران منطقه سالانه بیش از 120 هزار مترمربع گلیم تولید می کنند.

وی بیان نمود: چهار هزار تولیدکننده، هشت تعاونی و یک اتحادیه گلیم بافی همراه به نمایشگاه دائمی صنایع دستی و مرکز آموزشی در منطقه عنبران فعالیت می کنند که این یک ظرفیت عظیم به شمار می رود.

به گزارش گروه دریافت خبرنگاران، استاندار اردبیل شرح داد: ثبت این دو شهر به عنوان شهر ملی صنایع دستی گامی مهم در توسعه گردشگری استان بوده و باعث تقویت و توسعه زیرساخت های این شهرها در حوزه صنایع دستی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 471

به "عنبران و اصلاندوز به عنوان شهر ملی صنایع دستی اردبیل ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عنبران و اصلاندوز به عنوان شهر ملی صنایع دستی اردبیل ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید