طراحی و بازسازی انبار متروکه به دفتر طراحی

به گزارش مجله گذر عمر، امروزه در دنیا بازسازی ساختمان در خیلی از مواقع مهم تر از طراحی و اجرای ساختمان های نو است . اینگونه خیلی از ساختمان هایی که از لحاظ معماری دارای ارزش فراوانی هستند ولی به علت گذشت زمان و فرسودگی قابل سکونت نیستند را میتوان به وسیله بازسازی و تعمیرات ساختمان دوباره قابل استفاده کرد .

طراحی و بازسازی انبار متروکه به دفتر طراحی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

پروژه ای که امروز تصمیم به آنالیز آن در شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی خبرنگاران گرفتیم بازسازی و دکوراسیون داخلی دفتری در شهر برنو جمهوری چک است .

این ساختمان که از یک طبقه و یک بالکن تشکیل شده است یکی از قدیمی ترین ساختمان های شهر برنو است که تبدیل به یک دفتر طراحی و یک مکان عالی برای ایده پردازی برای طراحان شده است . این مکان با هدف ایفای یک نقش موثر در تحول شهری و مالی محله و تبدیل یک مکان متروکه به فضای پر جنب و جوش طراحی شده است . این ساختمان که در سال های اولیه قرن نوزدهم به وسیله یکی از تجار فعال به عنوانی انباری برای نگهداری اموال و کالاهایش احداث شده بود امروزه دارای عملکرد های مختلفی است که این مکان را به محیط عالی و مجذوب کننده برای الهام گرفتن طراحان و یک محیط کاری پویا و چالش برانگیز تبدیل نموده است .

با نگاهی به پلان این طراحی دکوراسیون اداری شاهد آن هستیم که کارگاه های آموزشی ، اتاق جلسات و گفتگو در طبقه همکف و آتلیه ها و دفاتر طراحان در بالکن نیم طبقه قرار گرفته است .

هم چنین در طبقه همکف این دکوراسیون اداری با ایجاد یک سالن عظیم ضمن ایجاد مکانی برای ایجاد روابط اجتماعی بین کارکنان و فضای نشیمنی عظیم و وسیع میتوان با یک تغییر چیدمان مبلمان آن را تبدیل به یک سینمای هنری کرد تا فیلم های مربوط به فعالیت این تیم طراحی برای ایده گرفتن و نمایش آثار مرتبط با کارشان را در آن نشان داد .

هم چنین معمار این ساختمان را مجهز به عایق صوتی و حرارتی نموده است که این کار با نصب یک نوار لاستیکی مداوم در امتداد دیواره های آن و استفاده از متریال مناسب این کار اجرا شده است .

اما از دیگر نکات این طراحی این بوده است که با مشاهده متریال استفاده شده در این دو طبقه متوجه تفاوت متریال های به کار برده خواهیم شد. در طبقه همکف از گچ های سفید برای پوشش دیوار ها و چوب برای کف فضا استفاده شده است . هم چنین میز ها و جایگاه ها و قفسه هایی که به سبک و سیاق گذشته طراحی شده است . اما در بالکن نیم طبقه از متریال های قدیمی انبار متروکه استفاده شده است . آجر های بنا در پوششی از بتن که همان حس قدیمی و کهنگی گذشته تاریخی این مکان را یاد آور میشود . در کنار آن استفاده از متریال چوبی که کاملا از مواد بازیافت شده از متریال قدیمی ساختمان ساخته شده است و الواری هایی که نقش تیر را در سقف ایفا میکنند به زیبایی در فضا شسته اند و همان حالت و حس کهن را به یاد می آورد . هم چنین مبلمان این فضا هم از همین مواد چوبی ساخته شده است که مبلمان کار طراحان و آتلیه ها را تشکیل میدهد .

استفاده از چراغ های مطالعه قدیمی بر روی میزهای کار طراحی از دیگر ایده ای معمار برای برقراری حال و هوای گذشته در این دفتر است .

هم چنین در این طراحی داخلی اداری فضای استراحت ایجاد شده در قسمتی از این ساختمان با کاناپه های راحتی و گلدان هایی که به صورت آویز از سقف و در سطحی از دیوار قرار دارند این فضا را به یک محیط آرام و عالی برای استراحت کارکنان تبدیل نموده است .

منبع: هیرادانا
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 817

به "طراحی و بازسازی انبار متروکه به دفتر طراحی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و بازسازی انبار متروکه به دفتر طراحی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید