شماره گذاری خودروسازانی که عوارض اسقاط ندادند، متوقف شد

به گزارش مجله گذر عمر، علیرغم تاکید بر الزام اخذ مجوز از ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده برای شماره گذاری خودروها و موتورسیکلت های نوشماره، طبق اعلام رئیس این ستاد، هنوز بعضی تولیدکنندگان نسبت به ثبت نام و ارائه عوارض اسقاط اقدام نکرده اند.

شماره گذاری خودروسازانی که عوارض اسقاط ندادند، متوقف شد

به گزارش خبرنگاران، شماره گذاری محصولات تولیدنمایندگانی که عوارض اسقاط نداده اند با هماهنگی صورت گرفته با پلیس راهور متوقف شده است.

در آخرین روز تیر ماه، ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به صراحت اعلام نمود که شماره گذاری انواع خودروها و موتورسیکلت های نوشماره بدون دریافت مجوز ستاد نوسازی ناوگان واسقاط خودروهای فرسوده ممنوع است؛ این الزام در حالی مطرح شد که برای شماره گذاری خودروهای وارداتی نیز، ارائه گواهی اسقاط لازم است؛ بر این اساس برای شماره گذاری، اسقاط خودرو و ارائه گواهی آن یک الزام است.

اما طبق آنچه رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده اعلام می نماید؛ علیرغم این تاکید و اعلام قبلی، هنوز بعضی تولیدنمایندگان خودرو و موتورسیکلت برای ارائه گواهی اسقاط و ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، اقدام نکرده اند.

طبق اعلام سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، مهران سالاری، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، در این رابطه اظهار کرد: بر اساس ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو و اصلاحیه آن، یکی از ارکان شماره گذاری وسائط نقلیه تولیدی یا وارداتی نوشماره، دریافت مجوز از ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده است؛ بنابراین تمامی وسایط نقلیه نوشماره اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت برای دریافت مجوز شماره گذاری یا مشمول ارائه گواهی اسقاط یا پرداخت عوارض مربوطه به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

وی اضافه کرد: متاسفانه علیرغم اعلام قبلی، هنوز تعدادی از تولیدنمایندگان خودرو و موتورسیکلت حتی نسبت به ایجاد صفحه خود در سامانه ستاد و ارائه عوارض اسقاط برابر قانون اقدام نکرده اند؛ لذا برابر هماهنگی صورت گرفته با پلیس راهور فراجا شماره گذاری این دسته از تولیدنمایندگان متوقف شده است.

سالاریه با بیان این که هیچ خودرویی نباید خارج از فرآیند ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده شماره گذاری گردد، تاکید نمود: تولیدنمایندگان یا واردنمایندگان انواع خودرو باید نسبت به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی NNHK.ir اقدام و فرآیند معین شده را مطابق قانون برای دریافت مجوز شماره گذاری محصولات شان طی نمایند.

این مقام مسئول در خاتمه اعلام نمود: بدیهی است خودروسازانی که شماره گذاری آن ها متوقف شده است، پس از طی مراحل قانونی مربوطه و ارائه گواهی اسقاط یا پرداخت عوارض مربوطه، وفق قانون مجددا می توانند خودروهای خود را شماره گذاری نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1402 بروزرسانی: 15 مرداد 1402 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1321

به "شماره گذاری خودروسازانی که عوارض اسقاط ندادند، متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره گذاری خودروسازانی که عوارض اسقاط ندادند، متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید