سفر به گهر، نگین زاگرس

به گزارش مجله گذر عمر، دریاچه بسیار زیبا و کوهستانی گهر در استان لرستان و در دامنه های جنوبی مجموعه قلل اشترانکوه، میان دره ای نسبتاً فراخ واقع شده است. قله های اشترانکوه شامل: گل گل، سن بران، پل پازن پیر، تخت شاه، گل گهر و چند قله دیگر می باشد.

سفر به گهر، نگین زاگرس

دره نگار یا همان نی گا دره ای صعب العبور است و بعلاوه منطقه وحوش، اعم از چهارپا و دو پا !!! البته اسپیلت البرز با تجربه دیرینه خود و به کار بستن تمهیدات لازم پیمایش مجذوب کننده این دره را در برنامه تور خود دارد.

پوشش گیاهی: در ساحل شرقی دریاچه، جنگل بید بسیار زیبایی وجود دارد اما کاملاً خسته! بله جنگلی خسته از دست جانور دو پا !!! قسمتهایی از غرب و شمال دریاچه نیز تک درختانی به زیبایی منظره ها می افزایند در کوهها و دره های اطراف دریاچه نیز درختانی با میوه های خوراکی، همانند پسته و بادام کوهی،آلبالوی کوهی، انجیر، گردو، گلابی وحشی، انگور خودرو و گاهاً انار دیده میشود، بعلاوه بلوط، نارون، چنار، زبان گنجشک و ارژن نیز درختان دیگر منطقه می باشند و شاید بتوان قدیمی ترین، خاص ترین و مقاوم ترین درخت موجود در منطقه را اورس یا همان سروکوهی برشمرد.

پوشش جانوری: در آبهای دریاچه گهر آبزیانی همانند: مارماهی، لاک پشت، قورباغه و قزل آلای رنگین کمان و خال قرمز زندگی میکنند. کوه ها و دره های منطقه نیز زیستگاه های مناسبی برای وحوش است. خرس قهوه ای و گراز. گربه سانانی چون پلنگ و سیاه گوش. سگ سانانی چون کفتار،گرگ، روباه و شغال. چرندگانی نظیر آهو، کل، بزکوهی و قوچ. پرندگانی نظیرعقاب، کرکس، کبک، شاهین، تیهو. جوندگانی همانند خرگوش و موش سحرایی. حشرات و جانوران ریز و درشت دیگر نظیر سنجاقک و انواع پروانه ها همه و همه در زیست بوم فعال و زنده منطقه به سر میبرند.

در فصل پر تردد و پرگردشگر، معمولاً درکنار دریاچه یک پاسگاه نیروی انتظامی، یک مقر امداد هلال احمر، یک مغازه تقریباً گران فروش و در تمام فصول نیز پاسگاه محیط بانی حضور دارند.

شما هم می توانید در تور گهر و دره نگار با اسپیلت همسفر شوید.

شرکت خدمات مسافرتی و طبیعت گردی اسپیلت البرز

[email protected]

www.spilet.com

تهران، خ کارگر شمالی، بین نصرت و بلوار کشاورز،

پلاک 1166، طبقه اول، واحد 101 و 102

تلفن : +982166902680

نمابر : 66581104

منبع: همگردی
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1240

به "سفر به گهر، نگین زاگرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به گهر، نگین زاگرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید