سریال زندگی دیون؛ قدرت های دیون چیستند و چگونه کار می نمایند؟

به گزارش مجله گذر عمر، سریال زندگی دیون محصول نتفلیکس، داستان نیکول (با بازی آلیشا وین رایت) یک مادر مجرد آفریقایی-آمریکایی را روایت می نماید که پس از مرگ همسرش مارک (با بازی مایکل بی. جردن) تصمیم می گیرد پسر خردسالش، دیون (با بازی جاسیاه یانگ) را خودش به تنهایی بزرگ کند.

سریال زندگی دیون؛ قدرت های دیون چیستند و چگونه کار می نمایند؟

زمانی که دیون، کم کم استعدادهای خاصش را نشان می دهد، کشمکش های این مادر تنها شروع می شود چرا که او باید هم به جست وجوی شغل بپردازد و هم از پسر ابر انسانش حمایت کند در حالی که هنوز سوگوار شوهر مرحومش است.

بیش از دو سال از روزی که اولین قسمت این سریال در نتفلیکس پخش شد می گیرد و این بدان معناست که ما تا به امروز قدرت های دیون را به وضوح در عمل مشاهده نموده ایم. در فصل اول، او یک بچه هشت ساله معمولی بود که سعی می کرد با توانایی های مافوق بشری اش که تازه کشفشان نموده بود آشنا شود، اما در انتها همین فصل، او انتها توانست بر بسیاری از مهارت هایش مسلط شود. در فصل دوم، ما شاهد حضور دیون با اعتماد به نفس تری هستیم که درک کاملی از قدرت هایش دارد و توانسته با توانایی های مافوق بشری اش کنار بیاید. او مدام در پی راه هایی است که از قدرت هایش به برترین وجه استفاده کند و حتی در صورت احتیاج به قدرت های تازهتری هم دست پیدا کند.

در فصل دوم، زندگی دیون مملو از صحنه های اکشنی است که در آن ها با دشمنانش دست و پنجه نرم می نماید و با قدرت های تازهش آشنا می شود. پس بیایید تمام قدرت های دیون را که تا به امروز در این دو فصل با آن ها آشنا شده ایم مرور کنیم و به آنالیز این موضوع بپردازیم که این قدرت ها واقعا چه کاری را انجام می دهند.

دست کاری یون ها؛ توانایی ایجاد یون ها و دست کاری آن ها، یکی از قدرت های اصلی دیون است. او به واسطه این قدرتش می تواند مواد اطرافش را در سطح مولکولی کنترل کند. این قدرت یکی از قدرت های اصلی دیون است زیرا باقی توانایی هایش به همین قدرت او بستگی دارند.

تله کینزی یا دور جنبانی؛ توانایی حرکت دادن اجسام با استفاده از نیروی فکر و تأثیر گذاشتن بر اجسام فیزیکی بدون لمس آن ها دور جنبانی نام دارد. این قدرت سبب می شود که دیون بتواند اشیا را با استفاده از فکر خود جابه جا کند. این اولین قدرتی است که دیون توانست آن را در درون خود کشف کند و پس از آن او همواره از این توانایی اش استفاده نمود و خودش را حرکت دهنده فکری نامید. قدرت دیون در حرکت دادن، فشردن، بلند کردن، بی حرکت نگاه داشتن و کنترل اجسام، گاهی اوقات به صورت ناخودآگاه وارد عمل می شود و با توجه به خواسته ها و احتیاجهای دیون به عنوان یک ماهیت جداگانه فعال می شود.

این قدرت دیون همواره به صورت آگاهانه فعال نمی شود و لذا می تواند اشیایی را که در دیدرس دیون نیستند هم هدف قرار دهد و بر روی آن ها تأثیر بگذارد، البته به شرطی که دیون، مکان جسم را نسبت به خودش بداند. این قدرت زمانی به مخاطبین نشان داده شد که تماشاگر مشاهده نمود دیون با استفاده از قدرتش، چیپسی را از آشپزخانه برداشت و به سمت اتاقش برد. به علاوه قدرت او می تواند بر ماده ای که در حالت مایع یا گاز است هم تأثیر بگذارد. مانند صحنه ای که در آن او کاسه غلات و شیر خود را که در حال سقوط بود در هوا ثابت نگاه داشت و زمانی که با نیکول در خانه کنار دریاچه بود، بادهای قدرتمندی را ایجاد کرد که درختان را درهم کوبیدند.

شناور شدن؛ اولین بار زمانی که دیون بیمار شد، دریافت که قدرت شناور نمودن خود را دارد. او می توانست یون هایی را که بدنش را احاطه نموده بودند دست کاری کند تا در هوا معلق شود، حتی می توانست این کار را بدون هیچ کوشش آگاهانه ای زمانی که در خواب بود انجام دهد.

تله پورت؛ این قدرت دیون عبارت است از سفر در بین دو مکان، بدون عبور از فضای میانی بین آن ها. دیون می تواند از طریق دست کاری یون هایش، خودش را تله پورت کند. یعنی کاملا با انرژی اطراف ادغام شود و خودش را به هر نقطه دیگری که می خواهد منتقل نماید. در فصل اول، او از این توانایی اش برای یاری به یک کودک و بازگرداندن عروسکش استفاده کرد. البته او در این صحنه نزدیک بود با ماشین تصادف کند چراکه برای لحظه ای قدرت تله پورتش را از دست داد، اما دوباره آن را به دست آورد.

نور جنبش؛ این قدرت دیون به توانایی فکری یا فیزیکی او در کنترل نور بازمی شود. او از طریق دست کاری یون ها، می تواند انرژی و نور فراوری کند. دیون اولین بار در فصل اول این سریال، زمانی که توانست چندین گوی روشن رنگی درست کند تا نیکل را خرسند نماید، قدرت نور جنبش خود را نشان داد. او بعدها از یون ها برای ایجاد توپ های ساخته شده از انرژی استفاده نمود که می توانست اجسام را به آتش بکشند و بسوزاند. در انتها فصل اول، او از این قدرت برای آزاد نمودن انرژی فراوان و مخربی که برای رویارویی با مرد خمیده لازم بود استفاده نمود.

نامرئی شدن؛ یکی از قدرت های دیون توانایی او در نامرئی شدن است. او می تواند از یون ها برای عبور دادن نور از درون بدنش استفاده کند تا تمام بدنش و یا بخش از آن را نامرئی کند. این قدرت دیون یکی از قابلیت های فرعی قدرت نور جنبش او است. او با یاری شارلوت تاک، یاد گرفت که خود را نامرئی کند. دیون این کار را با دست کاری نور انجام می دهد یعنی از طریق نور تمام یا قسمتی از بدنش را نامرئی می نماید.

تغییر شکل ماده؛ دیون می تواند ماده را به اشکال مختلفی دربیاورد. در واقع دیون می تواند ماده و انرژی را با هم تلفیق نماید و آن ماده را به شکل دیگری درآورد. او می تواند انرژی و یون های مواد را دست کاری کند و ساختار مولکولی آن ها را تغییر دهد و حتی اجسام را با لمس آن ها تغییر دهد. او اولین بار، این قدرت خود را با تغییر شکل یک لگو به شکل مرد خمیده نشان داد.

قدرت شفابخشی؛ دیون قادر است یون های بدنش را برای درمان سایر موجودات زنده نظیر انسان ها و حیوانات دست کاری کند. او این کار را با دست کاری جریان الکتریکی یون ها انجام می دهد. با این حال، با توجه به اینکه او سن کمی دارد، این قدرت محدودیت هایی دارد و انجامش باعث می شود که قدرت دیون تحلیل برود. اما بعضی استدلال نموده اند که هرچه دیون بزرگ تر شود و ارگانیسم بدنش از نظر فیزیولوژیکی پیچیده تر شود، انرژی بیشتری را برای این کار صرف خواهد نمود و لذا، اثرات مخرب این قدرت هم بر روی دیون بیشتر خواهد بود تا جایی که ممکن است او را بکشد. وقتی که دیون یک روباه را با موفقیت معالجه کرد، توانایی شفابخش بودن خود را نشان داد، اما وقتی همین کار را بر روی پت انجام داد، به شدت بیمار شد.

کنترل آتش؛ این توانایی دیون عبارت است از ایجاد و کنترل آتش با استفاده از قدرت فکر. دیون قادر است حرارت شدیدی را به واسطه بدنش فراوری کند. او از این توانایی خاصش در آخرین قسمت فصل اول برای نجات نیکول استفاده کرد و در فصل دوم نیز این توانایی خود را در حین تمرین با توین، به واسطه شلیک توپ های آتشین نشان داد.

الکتروکینزی؛ دیون می تواند به صورت فیزیکی الکتریسیته فراوری کند و یا آن را دست کاری نماید. او زمانی از این توانایی خود استفاده کرد که توپی از انرژی الکتریکی را فراوری نمود که می توانست مواد را بسوزاند و نابود کند. علاوه بر این او از این قدرتش برای غیرفعال کردن دوربین های امنیتی هم استفاده کرد و بعدها با استفاده از این قدرت از انفجار الکتریکی برای مبارزه با مرد خمیده استفاده نمود.

ایرو کینزی یا کنترل باد؛ این قدرت دیون عبارت است از کنترل و دست کاری هوا و باد به دو روش تهاجمی یا دفاعی. در فصل اول، دیون در حالی که با مادرش در خانه کنار دریاچه سوار قایق بود، طوفان قدرتمندی را خلق نمود و بعد هم با دست کاری بادها، یک کنده درخت را از جایش کند. در فصل دوم، او در هنگام رویارویی با برایدون و ارتش او، گردباد کوچکی را خلق نمود.

قطعا احتیاجی به گفتن این موضوع نیست که شاید تمامی این قدرت ها برای دیون جوان، اندکی زیاد باشند. قدرت ها و طیف گسترده مهارت های او حتی از قدرت های سوپرمن هم فراتر رفته اند، چرا که مهارت های ابرقهرمانی او به یک یا دو نمونه محدود نمی شوند. با این حال، می توان چنین برداشت کرد که قدرت واقعی او دست کاری یونی است و این همان قدرتی است که به او اجازه می دهد سایر کارهای خارق العاده نظیر تله پورت، حرکت اجسام، نامرئی شدن، فراوری توپ های آتشین و دست کاری انرژی الکتریکی را انجام دهد.

البته دیون یک قدرت دیگر هم دارد که هنوز هیچ نامی برایش در نظر گرفته نشده است و آن قدرت عبارت است از اینکه دیون کوچولو می تواند قدرت های تازه ای را خلق کند. از آنجایی که او هنوز بسیار جوان است، قدرت های او مدام در حال افزایش هستند و لذا به نظر می رسد که توانایی های او به طور غیرارادی روز به روز در مواجهه با موضوعات تازه افزایش پیدا نمایند. من می خواهم این قدرت دیون را قابلیت اختراع قدرت بنامم. پس شما هم آن را با همین نام به فکر بسپارید.

منبع: collider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1070

به "سریال زندگی دیون؛ قدرت های دیون چیستند و چگونه کار می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال زندگی دیون؛ قدرت های دیون چیستند و چگونه کار می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید