رودی که در هر فصل رنگ عوض می نماید ، اینجا زیبا ترین رودخانه دنیا است

به گزارش مجله گذر عمر، رودخانه کانو کریستال، زیباترین رودخانه دنیاست که در طول سال به پنج رنگ مختلف در می آید و به همین علت رودخانه پنج رنگ یا رنگین کمانی نیز نامیده می گردد. این رودخانه در شمال کلمبیا و در 100 کیلومتری سیرا دلا ماکارنا واقع شده است.

رودی که در هر فصل رنگ عوض می نماید ، اینجا زیبا ترین رودخانه دنیا است

به گزارش خبرنگاران، علت رنگارنگ بودن این رودخانه، سنگ های پوشیده شده از خزه ها و جلبک های رنگارنگ اطراف و کف آن است که در هیچ رودخانه دیگری تا به حال دیده نشده است. این جلبک ها و خزه ها در بعضی از فصول سال، شکوفه هایی می دهند که به خاطر ارتعاشات آب لرزان بوده و تصوری از رنگی بودن آب به بیننده می دهد.

نوعی از این خزه های منحصر به فرد که تنها در این رودخانه وجود دارد، ماکارنیا کلاویگرا نامیده می گردد که به رنگ قرمز شفاف است و در کنار جلبک های سبز و زرد و آب آبی رودخانه، طیف رنگی بسیار زیبایی به وجود می آورد. در فصول بارانی سال، گردش آب در رودخانه بسیار زیاد شده و با تابش خورشید، پس از بارندگی، این رنگ ها مانند یک رنگین کمان زیبا و براق مانند تکه های کریستال می شوند.

زیباترین زمان برای تماشا این رودخانه، از ابتدای سپتامبر تا انتهای نوامبر است. در فصول خشک و کم باران، خزه ها تازگی خود را از دست داده و بیشتر به رنگ قهوه ای، سبز و زرد دیده می شوند. بعلاوه آبشارهای کوتاهی که در سراسر این رودخانه قرار گرفته اند، زیبایی آن را چندین برابر می نمایند.

این رودخانه، سال ها به خاطر وجود یک گوریل در آن نزدیکی بسته بود و به کسی اجازه ورود به حریم استحفاظی داده نمی شد زیرا این گوریل بارها به انسان هایی که برای بازدید به آنجا رفته بودند، حمله و آنها را زخمی نموده بود. تا اینکه این گوریل را در سال 2009 به دام انداخته و به باغ وحش کلمبیا منتقل کردند.

از آن به بعد بازدیدنمایندگان توانستند زیبایی های این رودخانه منحصربه فرد را از نزدیک ببینند. به خاطر قرار گرفتن این رودخانه در میان جنگل های بکر کلمبیا، بازدیدنمایندگان اجازه استفاده از اتومبیل را نداشته و باید پای پیاده به رودخانه بروند. این پیاده روی دو ساعت طول می کشد. بعلاوه به خاطر حفظ محیط زیست و جلوگیری از خطرات احتمالی و حمله حیوانات جنگل، روشن کردن آتش و چادر زدن نیز در این منطقه ممنوع است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1402 بروزرسانی: 14 شهریور 1402 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1332

به "رودی که در هر فصل رنگ عوض می نماید ، اینجا زیبا ترین رودخانه دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودی که در هر فصل رنگ عوض می نماید ، اینجا زیبا ترین رودخانه دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید