را در زمستان از قلم نیاندازید Dویتامین

به گزارش مجله گذر عمر، ویتامین D یکی از ویتامین های مورد احتیاج بدن است که نقشهای زیادی دارد. این ویتامین در اثر برخورد اشعه خورشید به پوست و به وسیله غذا به بدن می رسد. در زمستان که نور خورشید کمتر است ویتامین D کمتری در بدن ما فراوری می گردد که ممکن خطراتی را در پی داشته باشد. یکی از اعمال ویتامین D در بدن ما، حفظ استحکام استخوان ها است. اگر

را در زمستان از قلم نیاندازید Dویتامین

را در زمستان نباید فراموش کنید Dویتامین

ویتامین D یکی از ویتامین های مورد احتیاج بدن است که نقشهای زیادی دارد. این ویتامین در اثر برخورد اشعه خورشید به پوست و به وسیله غذا به بدن می رسد. در زمستان که نور خورشید کمتر است ویتامین D کمتری در بدن ما فراوری می گردد که ممکن خطراتی را در پی داشته باشد. یکی از اعمال ویتامین D در بدن ما، حفظ استحکام استخوان ها است. اگر ویتامین D در بدن کم گردد احتمال شکسته شدن استخوان ها خصوصاً استخوان لگن ، بالا می رود. کسانی که در منطقه ها سردسیر زندگی می نمایند یا کمتر از خانه بیرون می آیند بدانند که یا باید خود را در مقابل نور مستقیم قرار دهند و یا از منابع غذایی غنی از ویتامین D بطور مرتب استفاده نمایند که عبارتند از ماهی خصوصاً ماهی های چرب مثل آزاد و ساردین، تخم مرغ، جگر و شیرهای غنی شده با ویتامین D، که البته در ایران موجود نیست ولی ما منابع دریایی فراوانی داریم و شاید هم علت اینکه خداوند فصل استفاده از ماهی را پائیز و زمستان قرار داده است همین باشد. ویتامین D ، نقش مهمی در پیش گیری از سرطان دارد. هر روز در بدن ما ، میلیونها سلول سرطانی فراوری می شوند و به وسیله سیستم ایمنی بدن از رده خارج می شوند. ویتامین D به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید. اگر سیستم ایمنی ضعیف گردد این سلول های سرطانی رشد نموده و ایجاد سرطان هایی چون سرطان سینه ، پروستات و کولون می نمایند. سیاهپوستانی که در منطقه ها سرد سیر زندگی می نمایند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان در اثر کمبود ویتامین D هستند، چون در اثر رنگدانه های پوستشان، فراوری زیر پوستی ویتامین D کاهش می یابد.

پس به فکر سطح ویتامین D خونتان باشید که با یک آزمایش سطح 24 هیدروکسی ویتامین D خون معین می گردد. اگر در طول روز، دست ها و صورت شما یک ربع تا نیم ساعت در برابر نور مستقیم قرار گیرد و از منابع غنی از ویتامین D مثل ماهی ، روغن ماهی ، صبحانه غنی شده با ویتامین D، بهره ببرید، هیچگاه دچار کمبود نخواهید بود.

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت : hojat20

منبع: راسخون
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 860

به "را در زمستان از قلم نیاندازید Dویتامین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "را در زمستان از قلم نیاندازید Dویتامین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید