درگیری پلیس با معترضان در بارسلونا ادامه دارد

به گزارش مجله گذر عمر، آشوب و شورش در اعتراض به دستگیری و حبس یک رپر اسپانیایی در ششمین روز خود به دستگیری چند تن از معترضان در بارسلونا منجر شد.

درگیری پلیس با معترضان در بارسلونا ادامه دارد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروی پلیس کاتالونیا در توئیتی نوشت: هشت تن در بارسلون دستگیر شدند که پنج تن بابت سرقت از یک لباس فروشی و سه تن بابت بی نظمی عمومی و حمله به نیروهای پلیس هستند. همچنین هفت مامور پلیس جراحت های سطحی برداشتند و دو تن به بیمارستان منتقل شدند.

بر اساس گزارش سیستم اورژانس اداره بهداشت کاتالونیا، 11 تن در جریان اعتراضات روز یکشنبه زخمی شدند و سه تن از آنها در بیمارستان بستری هستند.

اوایل یکشنبه عصر، پلیس در توئیتی بیان کرد، معترضان در مرکز بارسلونا موانعی ایجاد نموده و در سالن موسیقی پالائو دو لا موزیکا آتش به پا کردند. گروه های خشونت طلب به سمت ماموران سنگ و بطری پرتاب کردند.

در بیلبائو، معترضان سطل های زباله را به آتش کشیدند و پنجره های مغازه ها را شکستند و به سمت پلیس اشیایی را پرتاب کردند. یک تن در این اعتراضات دستگیر شد.

بر اساس اعلام سیستم اورژانس کاتالونیا، ده ها تن در جریان اعتراضات روز شنبه در بارسلونا، لریدا، تاراگونا و کوبیس زخمی شدند.

اعتراضات در پی دستگیر شدن یک رپر کاتالونیایی به نام پابلو هاسل شروع شد که در 2018 بابت ستایش تروریسم و محکوم کردن پادشاهی اسپانیا در بیش از 60 توئیت در بازه زمانی 2014 تا 2016 به 9 ماه حبس محکوم شد. این رپر به صورت داوطلبانه قرار بود اوایل ماه جاری میلادی خودش را به زندان معرفی کند اما امتناع کرد و در نهایت 16 فوریه بازداشت شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 595

به "درگیری پلیس با معترضان در بارسلونا ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری پلیس با معترضان در بارسلونا ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید