خواص انار برای سرماخوردگی

به گزارش مجله گذر عمر، انار یکی از میوه های موثر در سلامتی بدن بوده که دارای خواص بی شماری است. اما اخیرا موضوع خوردن انار برای درمان سرماخوردگی بسیار مورد بحث بوده که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

خواص انار برای سرماخوردگی

آیا انار برای سرماخوردگی مفید است؟

با سرد شدن هوا خیلی از ما ممکن است به بیماری سرماخوردگی دچار شویم. برای بهبود علائم سرماخوردگی و پیشگیری از آن، راه چاره های بسیاری از جمله درمان خانگی سرماخوردگی با داروهای گیاهی وجود دارد. اما در این میان انار یکی از مقوی ترین میوه ها برای بدن بوده و خواص انار باعث می شود تا بسیار مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

آیا خوردن انار برای درمان سرماخوردگی مفید است؟

قطعا جواب این سوال مثبت است و مصرف روزانه انار در فصل پاییز و زمستان، به همه افراد توصیه می شود. در ادامه با فواید انار برای بدن به خصوص برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی آشنا خواهید شد.

خاصیت آنتی اکسیدانی و تصفیه خون

اولین خاصیت انار آنتی اکسیدان بودن آن است که در مقام مقایسه می توان گفت سه برابر چای سبز، آنتی اکسیدان دارد. وظیفه آنتی اکسیدان ها حفاظت از بدن در برابر استرس ها، آلودگی های شیمیایی و مقابله با انواع سرطان هاست. همچنین آب انار دارای قند مانن و ماده دیگری به اسم مانتین است که باعث تصفیه خون می شود. انار سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و به همین دلیل مصرف آن برای پیشگیری و بهبود سرماخوردگی توصیه می شود.

ویتامین C و آهن

ویتامین C و آهن موجود در انار برای درمان کم خونی و فقر آهن بسیار موثر است. کارشناسان تغذیه بر این نظر هستند که وجود ویتامین ث در انار است که در پیشگیری از کم خونی و فقر آهن، ممانعت از ابتلا به سرماخوردگی و آلزایمر و تنظیم فشار خون و … بسیار مؤثر است.

ضدعفونی کننده

انار بیماری های عفونی را از بدن دور می نماید؛ از این رو توصیه می شود هنگام سرماخوردگی حتما آب انار بنوشید، چراکه این کار در درمان عفونت گلو و کاهش تب بسیار سودمند است. همچنین استفاده از مخلوط آب انار و عسل، خاصیت درمانی آن را چند برابر نموده و خوردن آن برای گوش درد، قوی شدن چشم و تقویت بینایی، سالم ماندن دندان و حتی لثه نیز مفید است. اگر صدای شما گرفته و شما را اذیت می نماید، خوردن آب انار می تواند به شما یاری کند.

فعالسازی کلیه

انار جزء میوه های ادرارآور است و می تواند کلیه ها را فعال سازد. به همین دلیل در هنگام سرماخوردگی و داشتن تب، مصرفآب انار، حرارت بدن را به وسیله دفع ادرار، پایین خواهد آورد. آب این میوه در برطرف تشنگی نیز بسیار موثر است.

یاری به فعالیت های گوارشی

آب انار به کاهش التهاب روده و بهبود عمل هضم یاری می نماید. یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های انار این است که در هنگام سرماخوردگی، در صورت وجود حالت تهوع یا اسهال، می تواند مانند یک درمانگر عمل نموده و این حالت را از بین ببرد. در صورت مصرف چند دانه انار یا آب انار، هضم غذا و انجام فعالیت های گوارشی راحت تر شده و احساس تهوع کم می شود.

درمان درد سینه و سرفه

اگر آب انار شیرین را با شکر و نشاسته ترکیب کنید معجونی به وجود می آید که خوردن آن درد سینه و سرفه شما را به هنگام سرماخوردگی تا حد امکان کاهش داده و استفاده مکرر آن می تواند باعث برطرف این درد شود.

انار پخته برای سرماخوردگی

با پختن انار آنتی بیوتیک خیلی قوی در آن به وجود می آید که هر نوع عفونت ناشی از سرماخوردگی که باعث گلودرد، گوش درد، عفونت های ریه ها و … شده است را از بین می برد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 304

به "خواص انار برای سرماخوردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص انار برای سرماخوردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید