خشکسالی ایران تا کی ادامه دارد؟

به گزارش مجله گذر عمر، احد وظیفه گفت: از 2010 تا 2020 بارندگی در کشور ما حدود 240 میلی متر است، به طور کلی در 50 سال، چیزی حدود 40میلی متر میانه باران ها در کشور ما کمتر شده است.

خشکسالی ایران تا کی ادامه دارد؟

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: تغییرات همه جا یکسان نبوده، اما در طی شش دهه گذشته با یک فرایند کاهشی بارندگی ها روبرو شدیم. در دهه 1950 تا 1960 میلادی میانگین بارش باران در کشور حدود 270میلی متر بود.

احد وظیفه گفت: از 2010 تا 2020 بارندگی در کشور ما حدود 240 میلی متر است، به طور کلی در 50 سال، چیزی حدود 40میلی متر میانه باران ها در کشور ما کمتر شده است. این نشان می دهد که همیشه با یک فرایند تقریبا همیشه درگیر بودیم، یافته های هیات بین دولتی تغییراقلیم نشان می دهد که زمین با یک فرایندی گرم شده است و با ادامه این فرایند در برخی منطقه ها مثل ایران بارندگی ها کمتر می شود.

او نام کرد: انعکاس این فرایند به آینده نشان می دهد که بارندگی های کشور ما به شکل کاهشی ادامه پیدا می کند. به نظر هم نمی رسد که فرایند گرمایش جهانی متوقف بشود. تجربیات گذشته از اقلیم کشور ما هم چندان خوشآیند نبوده و این اتفاق در زندگی روزمره ما تاثیر گذاشته است و اثر شدیدی هم گذاشته است.

رئیس مرکز خشکسالی توضیح داد: کار خاصی درباره کاهش بارندگی ها نمی توان انجام بدهیم و شاید بهترین کار کاهش اثرات این اتفاق با سازگاری با تغییراقلیم است.

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 772

به "خشکسالی ایران تا کی ادامه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشکسالی ایران تا کی ادامه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید