ترامپ آتش بس قره باغ را تبریک گفت

به گزارش مجله گذر عمر، رئیس جمهوری آمریکا در پیامی به رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره توافق بر سر برقراری یک آتش بس جدید در قره باغ تبریک گفت.

ترامپ آتش بس قره باغ را تبریک گفت

جهت دریافت خدمات ویلای یک طبقه مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز یکشنبه وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه مشترکی از سوی واشنگتن، ارمنستان و جمهوری آذربایجان از آتش بس بشردوستانه جدیدی در قره باغ اطلاع داد که از امروز دوشنبه (26 اکتبر) از ساعت هشت صبح به وقت محلی اجرایی می گردد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه در پیامی توییتری نوشت: به نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان که برای رعایت آتش بس جدیدی توافق کردند که از نیمه شب اجرایی می گردد، تبریک می گویم. جان انسان های زیادی حفظ می گردد.

ترامپ همچنین بر نقش مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، استیون بیگان، معاون وزیر خارجه آمریکا و شورای امنیت ملی کشورش که میانجی این توافق بودند، تاکید نمود. او نوشت: به تیم خودم که این توافق را به پایان رساند، مفتخرم!

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا پیشتر گفته بود که کاخ سفید به ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای رسیدن به یک توافق آتش بس جدید در قره باغ تبریک گفته است.

اوبراین یکشنبه در توییتر نوشت: من آدینه در کاخ سفید با وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان ملاقات نموده و شنبه تلفنی با نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهوری آذربایجان گفت وگو کردم. به همه آنها برای توافق برای رعایت آتش بس تبریک می گویم. جان انسان های زیادی از هر دو کشور حفظ خواهد شد.

روز یکشنبه همچنین گروه مینسک متشکل از روسیه، فرانسه و آمریکا در بیانیه ای جداگانه بعد از نشست در واشنگتن، از ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواست تا فورا گام هایی برای اجرای توافقی که 10 اکتبر در مسکو در رابطه با قره باغ حاصل شد، بردارند.

درگیری در خط تماس قره باغ از 27 سپتامبر شروع شد. طرفین یکدیگر را به شروع درگیری متهم می نمایند. جامعه بین المللی قویا تشدید تنش ها را محکوم نموده و از طرفین خواسته تا اختلافات را به وسیله گفت وگو حل و فصل نمایند. در این میان، ترکیه به حمایت کامل از جمهوری آذربایجان متعهد شده است.

ایروان و باکو پیشتر هم دو توافق آتش بس به امضا رساندند اما در اجرای آنها ناکام ماندند. ظرف چند روز گذشته، نیروهای جمهوری آذربایجان در بخش جنوبی پیشروی چشمگیری داشتند. باکو شنبه مدعی شد که نیروهای جمهوری آذربایجان ارتفاعات استراتژیکی در قره باغ را به کنترل خودشان درآوردند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 291

به "ترامپ آتش بس قره باغ را تبریک گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ آتش بس قره باغ را تبریک گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید