تدوین پیش نویس لایحه اصلاح قانون اصل 44

به گزارش مجله گذر عمر، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر امور مالی و دارایی از نهایی شدن پیش نویس لایحه اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی تا ابتدای خرداد سال آینده اطلاع داد.

تدوین پیش نویس لایحه اصلاح قانون اصل 44

به گزارش خبرنگاران، سید احسان خاندوزی در انتها نشست خود با وزرای سابق امور مالی و دارایی و بعضی صاحب نظران و مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: پس از طی 15 سال از ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و بویژه بند (ج) این سیاست ها در خصوص واگذاری شرکت های دولتی، نقاط قوت و ضعف سیاست ها آشکار شده است.

وی توضیح داد: بلافاصله بعد از آغاز بکار دولت سیزدهم، کارگروهی در وزارت اقتصاد مأمور تهیه پیش نویس لایحه اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی شد و ما برای غنای بیشتر لایحه مذکور تصمیم گرفتیم، همایشی را در سالگرد ابلاغ این سیاست ها در بهار سال 1401 برگزار کنیم.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: امروز اولین جلسه شورایعالی سیاست گذاری این همایش بود که طی آن از تمام وزرای اقتصاد که از سال 1384 تا امروز در اجرای سیاست های اصل 44 مسئولیت داشتند، دعوت کردیم.

خاندوزی اضافه نمود: مقرر شد در بهمن و اسفند سال جاری و نیز فروردین 1401، سه نشست دیگر هم برای تکمیل اطلاعات و نظر خواهی به منظور تسهیل تدوین پیش نویس، با حضور فعالان مالی، منتقدان و ذینفعان شامل گروه های کارفرمایی و کارگری و نمایندگان شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت به عنوان یکی از اجزای مهم بحث واگذاری ها، برگزار گردد.

وی خاطرنشان کرد: ان شاءالله در ابتدای خرداد 1401 مجموعه دستاوردهای این نشست ها، منتج به خروجی اصلاحی و تدوین پیش نویس اصلاح سیاست های اصل 44 قانون اساسی به شکلی خواهد شد که همزمان به رشد و کارایی و عدالت اجتماعی در راستا واگذاری ها نیز منجر گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1007

به "تدوین پیش نویس لایحه اصلاح قانون اصل 44" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین پیش نویس لایحه اصلاح قانون اصل 44"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید