تخم مرغ مقرون به صرفه شد ، هر شانه تخم مرغ چند؟

به گزارش مجله گذر عمر، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ با کاهش 10 درصدی نسبت به روزهای قبل به کمتر از نرخ مصوب رسیده است.

تخم مرغ مقرون به صرفه شد ، هر شانه تخم مرغ چند؟

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری به 33 تا 34 هزار تومان و هر شانه 1.900 گرمی 65 هزار تومان رسیده که نسبت به روزهای اخیر 10 درصد کاهش داشته است.

به گفته او، قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری یک هزار و 500 تا 2 هزار تومان کمتر از نرخ مصوب دستوری و 15 هزار تومان نرخ واقعی است.

کاشانی می گوید: روزانه 3 هزار و 500 تن تخم مرغ در کشور فراوری می گردد، درحالیکه حداکثر احتیاج 3 هزار تا 3 هزار و 100 تن است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: هم اکنون 10 هزارتن تخم مرغ مازاد در واحدهای مرغداری انباشت شده که همین موضوع منجر به کاهش قیمت شده است. برآورد می گردد که مازاد تخم مرغ در نیمه دوم بنابر تکلیف دولت به افزایش فراوری به 60 هزار تن برسد.

به گفته او، بنابر آمار از ابتدای سال 12 تا 13 هزار تن تخم مرغ صادر شده است، هم اکنون روزانه 100 تا 150 تن تخم مرغ صادر می گردد که به سبب عدم رقابت با ترکیه نمی تواند بازار را به تعادل برساند.

با توجه به مازاد فراوری در واحدهای مرغداری و دامپینگ یارانه ای ترکیه، امکان رقابت صادرنمایندگان وجود ندارد. مسئولان به جای پرداخت یارانه صحبت از عوارض صادرات می نمایند که با این وجود آینده روشنی پیش روی فراوری نیست و در نهایت کار به جایی خواهد رسید که در ماه های آینده منجر به حذف گله ها می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 آبان 1401 بروزرسانی: 3 آبان 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1201

به "تخم مرغ مقرون به صرفه شد ، هر شانه تخم مرغ چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخم مرغ مقرون به صرفه شد ، هر شانه تخم مرغ چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید