تاریخ تکرار می گردد؟ ، مورد جالبی که با قهرمانی آرژانتین سرانجام یافت

به گزارش مجله گذر عمر، این برای دومین بار در تاریخ رقابت های جام جهانی است که هر 2 تیم فینالیست تا رسیدن به این مرحله یک باخت را در کارنامه خود ثبت نموده اند.

تاریخ تکرار می گردد؟ ، مورد جالبی که با قهرمانی آرژانتین سرانجام یافت

به گزارش خبرنگاران، این موضوع که قهرمان یک دوره در مسیر رسیدن به قهرمانی شکستی را در کارنامه داشته، چیز جدیدی نیست. آخرین نمونه اش اسپانیا در جام جهانی 2010 بوده است. اما اینکه هر دو تیمی که به فینال رسیده اند در مرحله گروهی یک شکست را داشته اند، مورد جالبی است که برای دومین بار در تاریخ رخ می دهد.

از آن جالب تر اینکه هر دو فینالیست جام جهانی 2022 قطر، در مرحله گروهی به تیم های غیراروپایی و آمریکایی باخته اند.

آرژانتین در بازی اول خود مقابل عربستان 2 بر یک شکست خورد و فرانسه در بازی آخر گروهش و در مسابقه ای که برای خروس ها آبی جنبه تشریفاتی داشت با یک گل مغلوب تونس شد.

پیش از این تنها در یک دوره چنین اتفاقی اتفاق افتاده بود. در جام جهانی 1978 که با قهرمانی آرژانتین به خاتمه رسید، فینالیست ها یعنی آرژانتین و هلند پیش از رسیدن به بازی نهایی، یک باخت را در کارنامه خود ثبت نموده بودند.

آلبی سلسته یک بر صفر به ایتالیا باخته بود و لاله های نارنجی 3 بر 2 مغلوب اسکاتلندی شد که ایران با آن به تساوی یک بر یک رسیده بود.

آیا این دوره هم که آرژانتین یک پای فینال است، تکرار تاریخ ادامه پیدا می نماید و آلبی سلسته جام را یکشنبه شب بالای سر می برد؟

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 آذر 1401 بروزرسانی: 24 آذر 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1220

به "تاریخ تکرار می گردد؟ ، مورد جالبی که با قهرمانی آرژانتین سرانجام یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ تکرار می گردد؟ ، مورد جالبی که با قهرمانی آرژانتین سرانجام یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید