بودجه مورد احتیاج برای راه اندازی یک مکانیکی ساده

به گزارش مجله گذر عمر، خبرنگاران- خرید مقرون به صرفه ترین ابزارآلات مورد احتیاج برای تعمیرکار خودرو تقریبا پنج میلیون تومان بودجه می خواهد. در حال حاضر جک سوسماری با ظرفیت دو تن که برای بالابردن خودرو های سواری مناسب است 850 هزار تومان فروخته می گردد، کمپرسور هوا را می گردد با 300 هزار تومان خرید، بودجه مورد احتیاج برای خرید مقرون به صرفه ترین دستگاه دیاگ، آچار چرخ و فشارسنج باد لاستیک به 250 هزار تومان نمی رسد و بابت تهیه استارتر باتری خودور باید حداقل سه میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کرد. این ارقام کف بودجه مورد احتیاج برای خرید ساده ترین ابزارآلات در مکانیکی است وگرنه قیمت جک سوسماری با ظرفیت 20 تن به تن هایی می تواند نزدیک 100 میلیون تومان باشد.

بودجه مورد احتیاج برای راه اندازی یک مکانیکی ساده

جک سوسماری؛ از 850 هزار تومان

به گزارش خبرنگاران، قیمت جک سوسماری در بازار از 850 هزار تومان آغاز می گردد و گاهی تا مرز 100 میلیون تومان افزایش پیدا می نماید. خرید جک سوسماری به وسیله مکاینک ها برای بالا بردن خودرو کاربرد دارد و جک هایی که با قیمت کمتر از یک میلیون تومان فروخته می شوند، معمولا دو تن ظرفیت دارند و برای بالا بردن خودرو های سواری مناسب هستند. در بازار قیمت جک سوسماری رونیکس نزدیک شش میلیون تومان است. ظرفیت آن سه تن است و قابلیت بالا بردن خودرو های سنگین را دارد. در بازار مدل های 100 میلیون تومانی هم موجود است که ظرفیت آن ها 20 تن است.

دستگاه دیاگ؛ از 200 هزار تومان

دیاگ نوعی عملیات خطایابی است و این کار به وسیله مکانیک ها با دستگاه مخصوص انجام می گردد. خرید مقرون به صرفه ترین دستگاه دیاگ خودرو 200 هزار تومان هزینه دارد. این دستگاه به نام عیب یاب دیاگ مدل ELM327 فروخته می گردد. دستگاه به وسیله بلوتوث به گوشی هوشمند متصل و تمام اطلاعات حساس موتور منتقل می گردد. در بازار دستگاه دیاگ 37 میلیون تومانی هم وجود دارد. این مدل به نام دستگاه دیاگ نگارخودرو فروخته می گردد و برای عیب یابی خودرو های داخلی و چینی مناسب است.

دستگاه کارواش؛ از 100 هزار تومان

دستگاه کارواش خودرو به دوشکل دستی و غیردستی فروخته می گردد. طبق انتظار قیمت دستگاه کارواش دستی کمتر است و الان دستگاه کارواش دستی را می گردد با 100 هزار تومان خرید، اما قیمت دستگاه کارواش غیردستی گاهی به مرز 200 میلیون تومان می رسد. قیمت دستگاه کارواش غیردستی آنووی ریوربری 193 میلیون تومان است. کارواش کرشر را نزدیک 100 میلیون تومان و دستگاه کارواش بوش مدل 185 را 30 میلیون تومان می فروشند. بین ابزارآلات ایرانی دستگاه کارواش رونیکس مدل 0100 نزدیک پنج میلیون تومان قیمت دارد و مدل های زیادی با قیمت های کمتر فروخته می شوند.

آچار چرخ؛ از 35 هزار تومان

قیمت آچار چرخ خودرو از 35 هزار تومان آغاز می گردد. آچار چرخ خودرو چیکال مدل 001 با این قیمت در بازار عرضه می گردد، برای خرید آچار چهارپر که مناسب سایز های 14 تا 23 میلیمتری است باید تقریبا 200 هزار تومان پراخت کرد، اما خرید آچار چرخ برقی می تواند تا هفت میلیون تومان هزینه داشته باشد. آچار چرخ برقی اتوویم مدل 01 به همراه جک شش میلیون و 950 هزار تومان قیمت دارد. آچار چرخ معمولا به نام آچار ضربه ای هم شناخته می گردد.

دستگاه صافکاری؛ از 60 هزار تومان

قیمت دستگاه صافکاری خودرو از 60 هزار تومان آغاز می گردد. دستگاه صافکاری بدون رنگ ماشین پاپس مدل 2020 که برای مصرف خانگی مناسب است با قیمت 60 هزار تومان فروخته می گردد، اما خرید این دستگاه ممکن است نزدیک پنج میلیون تومان خرج داشته باشد. دستگاه صافکاری بدنه خودرو لیکوتا مدل ATG-6258 را پنج میلیون و 100 هزار تومان می فروشند.

فشارسنج باد لاستیک؛ از 60 هزار تومان

خرید مقرون به صرفه ترین دستگاه فشارسنج باد لاستیک تقریبا 60 هزار تومان تمام می گردد. فشار سنج باد لاستیک اتوکر مدل PCY5051 را با این قیمت می فروشند که اغلب مصرف شخصی دارد، اما مکانیک ها برای خرید فشارسنج باد لاستیک کاستور مدل CA-9042 نزدیک 700 هزار تومان دست به جیب می شوند. این دستگاه از نوع آنالوگ است و می گردد دستگاه فشارسنج دیجیتال باد لاستیک خودرو یووکسا مدل YW-732 را تقریبا 500 هزار تومان خرید.

استارتر باتری؛ از سه میلیون و 500 هزار تومان

خرید استارتر باتری خودرو گاهی تا مرز 100 میلیون تومان آب می خورد. شارژر و استارتر باتری خودرو دکا مدل Class Booster 2500 با قیمت 97 میلیون تومان فروخته می گردد. محصولی که ساخت ایتالیا است، 75 کلوگرم وزن دارد و برای انواع خودرو ها حتی مدل های سنگین کاربرد دارد. استارتر باتری خودرو گالان مدل 6060 را تقریبا 9 میلیون تومان می فروشند. خرید مقرون به صرفه ترین دستگاه استارتر باتری خودرو تقریبا سه میلیون و 500 هزار تومان تمام می گردد. یکی از این محصولات دستگاه استارتر همراه مدل BLY-B8 است که با ظرفیت 18 هزار میلی آمپر، تقریبا سه میلیون و 500 هزار تومان ارزش دارد.

کمپرسور هوا؛ از 300 هزار تومان

کمپرسور هوا یکی از ابتدایی ترین ابزار ها در مکانیکی ها محسوب می گردد و خرید مقرون به صرفه ترین مدل های آن تقریبا 300 هزار توان خرج دارد. کمپرسور فندکی C-20 یکی از ساده ترین مدل های موجود در بازار است و برای لاستیک های خودرو مناسب است. خرید کمپرسور هوا رونیکس مدل RC-2510 تقریبا پنج میلیون تومان هزینه دارد، کمپرسور هوا ادون مدل ED550-25L را سه میلیون و 500 هزار تومان می فروشند و بابت کمپرسور هوا ردبو مدل RB-2-1100F9 نزدیک 9 میلیون تومان دریافت می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1130

به "بودجه مورد احتیاج برای راه اندازی یک مکانیکی ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه مورد احتیاج برای راه اندازی یک مکانیکی ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید