برترین تفریحات رایگان در تهران

به گزارش مجله گذر عمر، تفریحات رایگان تهران

تهران شهری شلوغ و پر رفت و آمد است که همان طور که احتمالا همه می دانید ساعت ها شما را در ترافیک سنگین خود گیر می اندازد. با این حال اگر در ساعات خلوت تر قصد کنید که در این شهر شلوغ جابه جا شوید و یا از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید، تهران می تواند بسیار سرگرم کننده باشد و برای هر گروه سنی تفریحات رایگان در تهران وجود دارد. در تهران غذاهای لذیذ و نوشیدنی های خنک برای لذت بردن وجود دارد اما این تفریحات می تواند بسیار هزینه بر باشد. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا با برترین تفریحات رایگان تهران آشنا شویم.

برترین تفریحات رایگان در تهران

گشت و گذار در خیابان ولیعصر

ولیعصر طولانی ترین خیابان خاور میانه است و حدود 19 کیلومتر طول آن است. اگر طول این خایان را قدم بزنید می توانید از شمال شهر به سمت جنوب بروید و می توان گفت که به نحوی تهران را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می نماید. علی رغم سایر خیابان های تهران پیاده روهای خیابان ولیعصر کاملا پهن و مناسب پیاده روی هستند.

می توانید جهت خود را از میدان راه آهن آغاز کنید و تا میدان تجریش پیش بروید در میان این راه شما پارک ساعی، پارک ملت، تئاتر شهر، باغ فردوس و بسیاری دیگر از نقاط دیدنی شهر تهران را پشت سر می گذارید که برترین منطقه ها برای گردش و استراحت هستند. تمامی این منطقه ها از تفریحات رایگان تهران هستندو در طول راه می توانید هنرهای خیابانی و بعضی مجسمه های زیبا را مشاهده کنید. اگر هم پیاده رفتن برای شما سخت و خسته کننده است می توانید سوار بی آر تی شوید و با پرداخت هزینه کمی تمام این مسافت را طی کنید.

قدم زدن بر روی پل طبیعت و پارک ها اطرافش

قدم زدن بر روی پل طبیعت این روزها به یکی از محبوب ترین تفریحات رایگان تهران تبدیل شده است. این پل زیبا که از روی بزرگراه مدرس می گذرد دو پارک را به یکدیگر متصل می نماید. می توانید گردش خود را از پارک آب و آتش آغاز کنید در این پارک تمامی امکانات رفاهی و حتی فراتر از آن وجود دارند. می توانید در این پارک پیکنیک برپا کنید و با خانواده و دوستانتان از طبیعت لذت ببرید.

در این پارک به گل ها و گیاهان توجه ویژه ای شده و آن ها به زیباترین نحو ممکن آراسته شده اند. حتی برای لحظه ای ممکن است فراموش کنید که در مرکز پر رفت و آمد هستید و خود را در میان طبیعتی سرسبز در خارج شهر تصور کنید. اما کافی است اندکی نگاه خود را بچرخوانید تا ماشین های در حال عبور را ببنید (که گاهی در ترافیک سنگین متوقف شده اند) پس از عبور از پل به پارک طالقانی می رسید که انبوهی از جنگل ها را در قلب تهران نگهداری می نماید. می توانید از فضای زیبای آن نهایت بهره را ببرید.

ایستادن بر فراز بام تهران

برای ایستادن بر فراز تهران و تماشای این شهر از بالا به خصوص در شب ما توچال را در همسایگی شمال ولنجک پیشنهاد می کنیم. برای رسیدن به آن می توانید پیاده رو را از دامنه کوه بالا بروید که به ویژه شب ها پر از افرادی است که در حال قدم زدن هستند و حال و هوایی مختص به خود را دارد. البته اگر پیاده رفتن از سربالایی برای شما خسته کننده است می توانید سوار اتوبوس های برقی شوید و خود را به بام تهران برسانید، جایی که منظره خیره کننده شهر تهران منتظر شما است.

بام تهران یکی از تفریحات رایگان تهران است که از محبوبیت بالای میان مردم این شهر برقرار است. انواع امکانات رفاهی، تفریح های مدرن و فروش مواد غذایی در این مکان تعبیه شده است. در روزهای آخر هفته و صبح های آدینه که کوهنوردان به این جا می آیند حسابی شلوغ می گردد و پیدا کردن جای پارک (با وجود بزرگ بودن پارکینگ) می تواند به یک معضل تبدیل گردد.

کوهنوردی در دربند

این منطقه در شمال تهران واقع شده است و محلی مناسب برای فرار از شلوغی ها و هیاهوی شهر تهران است. کوهنوردان در روزهای تعطیل به این منطقه می آیند و استارت صعود خود را از دربند می زنند. منطقه ای خوش آب و هوا که می تواند حسابی حال و هوای شما را عوض کند و از تفریحات رایگان تهران به شمار می رود. هنگام ورود به این خیابان پر است از کباب فروشی ها، فروشنده های انواع و اقسام ترشیجات که مشتری های خاص خود را دارند. در کنار رستوران ها رودخانه دربند می گذرد که تماشای آن می تواند بسیار لذت بخش باشد. هوا اینجا حسابی خنک است اگر تصمیم گرفتین به دربند بیایید همراه داشتن لباس گرم را نباید فراموش کنید.

تماشای برج آزادی

در زمان هایی که فرودگاه مهرآباد، فرودگاه بین المللی شهر تهران بود و هنور وسعت تهران به حد و مقدار امروزی نرسیده بود برج آزادی خوش آمد گوی تمام کسانی بود که وارد تهران می شدند. از زمانی که فرودگاه جا به جا شده است گردشگران باید زمانی را به بازدید از برج آزادی اختصاص دهند. این روزها برای گردشگران خارجی عکس گرفتن با برج آزادی و به اشتراک گذاشتن آن در شبکه اجتماعی اینستاگرام معرف حضورشان در شهر تهران شده است. معماری این بنا کاملا منحصر به فرد است. در اطراف آن باغ های سنتی ایرانی ساخته شده اند.

فواره هایی که در اطراف آن ساخته شده اند این مورد از تفریحات رایگان تهران را دیدنی تر هم نموده اند. تقریبا در تمام جهان تهران را با نماد برج آزادی می شناسند. البته این روزها برج میلاد در حال رقابت کردن با این بنای قدیمی است. برج آزادی در سال 1349 شمسی ساخته شد و معار آن حسین امانت است. هدف از ساخت این بنا نمادی بود که نشاد دهنده ایران مدرن باشد. معماری برج، تلفیقی از معماری هخامنشی، معماری ساسانی و معماری اسلامی است. در محوطه زیرین برج، چندین تالار نمایش، نگارخانه، کتابخانه و موزه واقع شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1038

به "برترین تفریحات رایگان در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تفریحات رایگان در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید