برندسازی راه عبور از اقتصاد تک محصولی است

به گزارش مجله گذر عمر، نشست کمیسیون برندینگ اتاق مشترک ایران و ایتالیا با موضوع برندملی، برند ملت در مرکز همایش های بین المللی رایزن برگزار گشت. در این نشست پیرامون چرایی و چگونگی تشکیل این کمیسیون و تاثیر برندسازی بر توسعه سطح تجارت کشور بحث شد.

برندسازی راه عبور از اقتصاد تک محصولی است

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

احمد پورفلاح، رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا برند را به طور کلی یک نشان تجاری نامید که به محصول، خدمت و حتی حرکت اخلاقی و معنوی برتر اشاره دارد. بر اساس گفته های او ایران تا سه، چهار دهه قبل در بسیاری از زمینه ها صاحب برند بود و در مقطعی فرش ایرانی به عنوان برند بدون رقیب در دنیا شناخته می شد؛ اما با کم کاری و مسلط شدن دیدگاه های سیاسی روی پدیده های اقتصادی در نهایت کار به جایی رسید که طرح فرش ایرانی در سایر کشورها، تولید و به دنیا عرضه شد.

او تنها راه عبور از اقتصاد تک محصولی را ساختن برند واقعی و پرداختن به اقتصاد اعلام کرد و اضافه کرد: زمانی حجم زیادی ازهمایش ها و سمینارها با عناوین به ظاهر جذاب در حوزه برندینگ برگزار گشت و همه شرکت کنندگان در ازای پرداخت وجه نشان و عنوان برند برتر را از برگزارکننده دریافت کردند و این کار، بزرگ ترین خیانت به برندسازی و برند ملی بود.

پورفلاح معتقد است برند نقش اساسی در کاهش واردات کالاهای مشابه تولید داخلی و افزایش کیفیت صادرات دارد، همانطورکه درشرایط تحریم و کاهش درآمدهای نفتی، در سایه صادرات برخی محصولات با کیفیت توانستیم بخشی از نیاز ارزی کشور را تامین کنیم.

در ادامه این نشست برنامه های کمیسیون برندیگ اتاق مشترک ایران و ایتالیا، نقشه راه و چشم اندازی که تهیه شده است، تشریح و دایرکتوری برندهای ایرانی عضو اتاق مشترک ایران و ایتالیا معرفی و از آنها رونمایی شد. همچنین از شرکت بوتان به عنوان نخستین عضو این دایرکتوری و تلاش های اثربخش و نوآورانه، تعهد، مسئولیت پذیری، مشتری مداری و الزام به یادگیری و نوآوری در عرصه تولید، تقدیر به عمل آمد.

در ادامه، اعضای هیات رئیسه اتاق ایران و ایتالیا از مجموعه دائره المعارف مرکز همایش های بین المللی رایزن بازدید کردند و مجموعه 4 جلدی خطی از اشعار حافظ از سوی رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا به بخش دائره المعارف مرکز رایزن اهدا شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 550

به "برندسازی راه عبور از اقتصاد تک محصولی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندسازی راه عبور از اقتصاد تک محصولی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید