این علائم در کمردرد نشانه خطرناک بودن آن است

به گزارش مجله گذر عمر، یک فوق تخصص درد، به تشریح روش های تشخیص کمردرد پرداخت و گفت: انتخاب روش تشخیص کمردرد، با تصمیم پزشک صورت می گیرد.

این علائم در کمردرد نشانه خطرناک بودن آن است

به گزارش مهر، حسین عدل خو اضافه نمود: کمردرد می تواند خطرناک باشد یا نباشد که روش های تشخیصی بر اساس تصمیم پزشک مربوطه خواهد بود.

وی در مورد علائمی که می تواند خطرناک باشد، گفت: از دست دادن کنترل ادرار و یا مدفوع، لنگ زدن هنگام راه رفتن، کم شدن قدرت پا و…، تقریباً جزو علائم خطرناک کمردرد هستند که البته بستگی به شدت و ضعف علائم دارد.

عدل خو ادامه داد: پزشک بعد از معاینه بیمار، متوجه خطرناک بودن یا نبودن کمردرد می گردد و بر همان اساس، سراغ روش های تشخیصی می رود.

این فوق تخصص درد اضافه نمود: اگر بیمار علائم خطرناک کمردرد را نداشته باشد و احساس کمردرد او زیر یک هفته یا 10 روز باشد؛ معمولاً سعی می کنیم که سراغ روش های تشخیصی نرویم که برای بیمار هزینه داشته باشد و به او توصیه می کنیم، استراحت و آب درمانی کند تا بهبود یاید.

عدل خو با عنوان این مطلب که 50 درصد کمردردها ظرف یک ماه خود به خود خوب می گردد، گفت: تا 90 درصد کمردردها نیز تا 8 هفته بهبود می یابد و ما برای 10 درصد کمردردهایی که بعد از دو ماه خوب نمی شوند، سراغ روش های تشخیصی می رویم.

این فوق تخصص درد ادامه داد: استفاده از ام آر آی، یاری می نماید دیسک کمر را ببینیم و پزشک نسبت به شدت بیرون زدگی دیسک مطلع گردد.

عدل خو اضافه نمود: خیلی وقت ها بیماران از انجام ام آر آی می ترسند و یا اینکه وزن بالای 100 کیلو هستند که در این صورت سراغ نوار عصب عضله می رویم تا اندازه درگیری عصب را تشخیص دهیم.

وی گفت: استفاده از عکس ساده هم، یکی از روش های تشخیصی است که سُرخوردگی مُهره کمر و التهابات و آرتروز را نشان می دهد. بعلاوه یک سری آزمایشات تکمیلی هم اگر لازم باشد، برای تشخیص کمردرد تجویز می کنیم.

این فوق تخصص درد اضافه نمود: در بعضی مواقع اگر لازم باشد سی تی اسکن هم انجام می گردد و اینها مجموعه تست های تشخیصی کمردرد است.

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1402 بروزرسانی: 31 تیر 1402 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1316

به "این علائم در کمردرد نشانه خطرناک بودن آن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این علائم در کمردرد نشانه خطرناک بودن آن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید