ایجاد 75 هزار هکتار فضای سبز جدید در دوره پنجم مدیریت شهری سمنان

به گزارش مجله گذر عمر، شهردار سمنان گفت: در دوره پنجم مدیریت شهری، 75 هکتار فضای سبز جدید احداث شده است.

ایجاد 75 هزار هکتار فضای سبز جدید در دوره پنجم مدیریت شهری سمنان

به گزارش خبرنگاران از سمنان، سید محمد ناظم رضوی اظهار کرد: در شهرهای امروز ساخت و سازهای شهری، معضلات عدیده ای مانند گسترش کالبدی غیر هدفمند شهر و افزایش آلودگی های زیست محیطی را به همراه داشته است که توسعه فضاهای سبز شهری، نقش مهمی در حفظ و تعادل محیط زیست ایفا می کند.

وی اضافه نمود: رویکرد شهرداری سمنان در دوره پنجم مدیریت شهری در خصوص فضای سبز شامل دو بخش افزایش سرانه و کمیت فضای سبز با ایجاد پارک ها و بوستان های محلی و بخش دیگر، تعریف کارکرد و افزایش کیفیت فضای سبز از طریق ساخت پارک های موضوعی از قبیل پارک خانواده و پارک بانوان است.

شهردار سمنان شرح داد: یکی از اقدامات شهرداری سمنان در این دوره از مدیریت شهری، توسعه سالانه 17 هکتار فضای سبز در شهر سمنان بوده است و با کاشت حدود 250 هزار درخت، درختچه و گل های زینتی در مناطق سه گانه شهر، امروز با سرانه 20 مترمربع برای هر نفر، فضای سبز شهر سمنان در حد استاندارد وجود دارد.

ناظم رضوی با اشاره به بهینه سازی سیستم های آبیاری فضای سبز شهر سمنان، اضافه نمود: برای آبیاری فضای سبز شهری در این دوره از مدیریت شهری حدود 90 کیلومتر لوله کشی آب خام شده است و با راه اندازی تصفیه خانه در پارک کومش، استفاده از پساب شهر مهدی شهر برای افزایش ظرفیت آبیاری فضای سبز شهری عملیاتی شده است.

شهردار سمنان خاطر نشان کرد: سمنان در گذشته به شهری در باغ معروف بود که بنا بر دلایل مختلف انسانی و زیست محیطی اثر کمی از آن باغ ها مانده است، اما با توجه ویژه شورای اسلامی شهر و همت مسئولان شهرداری سمنان، هشت باغ راه به متراژ 15 کیلومتر بازسازی و بازآفرینی شد که این اقدام علاوه بر احیای باغ های پیرامونی، مورد استفاده شهروندان برای اوقات فراغت، تفریح و پیاده روی قرار می گیرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 644

به "ایجاد 75 هزار هکتار فضای سبز جدید در دوره پنجم مدیریت شهری سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 75 هزار هکتار فضای سبز جدید در دوره پنجم مدیریت شهری سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید