اختلاف بر سر مصرف گاز در ایتالیا؛ چقدر پاستا را بجوشانیم؟ (تور ایتالیا)

به گزارش مجله گذر عمر، کمبود انرژی و افزایش قیمت آن در ایتالیا اختلاف نظرها درباره پخت غذای ملی این کشور، پاستا، را افزایش داده است.

اختلاف بر سر مصرف گاز در ایتالیا؛ چقدر پاستا را بجوشانیم؟ (تور ایتالیا)

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش یورونیوز، اختلاف نظر بین اندک آشپزهایی است که می گویند برای پخت پاستا می توان یکبار که آب جوش آمد زیر گاز را خاموش نموده تا پاستا در آب جوش آمده بپزد و عده بیشتری که می گویند برای پخت پاستا که بین 5 تا 15 دقیقه به نسبت نوع پاستا طول می کشد حتما باید زیر گاز روشن باشد چرا که نباید درجه حرارت آب از 100 درجه پایین تر بیاید.

وسفی مسیاح، سرآشپز رستوران سنتی ساباتینو در رم می گوید: اگر آب به دمای جوش 100 درجه رسید، می توانید شعله را خاموش کنید و ماکارونی به پختن ادامه می دهد، اما واقعا بد پخته می گردد. مسیاح سرآشپزی است که پاستاهایش خصوصا کاربوناراهایش در رم و دنیا مشهور هستند.

بعضی از سیاستمداران مشهور از جمله بیل کلینتون در بازدید از رم پاستاهای او را مزه نموده اند.

لوئیجی پانتالون، مالک رستوران سنتی ساباتینو می گوید با وجود اینکه هزینه های انرژی در این کشور به بیش از دو برابر رسیده اما فکر نمی نماید که مبارزه با هزینه های انرژی به این روش مطلوب مشتری های این رستوران باشد.

وی می گوید: ما به تازگی از دوران بیماری همه گیر کووید-19 خارج شدیم، دورانی که واقعاً ما را از پای درآورد. امروز هم که کار می کنیم و سود می کنیم، از افزایش قبوض گاز و انرژی رنج می بریم. این مسائل زیادی را برای مدیریت کسب و کار ما ایجاد می نماید. ما سعی می کنیم قیمت هایمان را تغییر ندهیم، اما مطمئن نیستم تا چه مدت مقاومت کنیم.

مخالفت بعضی از بزرگترین سرآشپزهای ایتالیایی با خاموشی گاز پس از به جوش آمدن آب پاستا در حالی است که اتحادیه فراورینمایندگان ماکارونی در ایتالیا تخمین زده که کسانی که از روش بحث برانگیزبدون شعله استفاده می نمایند می توانند تا 47 درصد گاز مصرفی فراوری پاستا را صرفه جویی نمایند. به گفته این اتحادیه، از هر 10 ایتالیایی 9 نفر شعله را در طول پخت ماکارونی روشن نگه می دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1182

به "اختلاف بر سر مصرف گاز در ایتالیا؛ چقدر پاستا را بجوشانیم؟ (تور ایتالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف بر سر مصرف گاز در ایتالیا؛ چقدر پاستا را بجوشانیم؟ (تور ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید