ابری که 50 سال در آسمان بود یا ابر قارچی که بمب اتم ایجاد می نماید؟

به گزارش مجله گذر عمر، خبر عکس ابر های عجیب و بحث برانگیز در آسمان خلخال، چند ساعت قبل از زلزله دیشب ترکیه با واکنش های گسترده ای از سوی کاربران همراه شد؛ بسیاری از کاربران شکل ابر ها را پدیده ای طبیعی تلقی کردند که ارتباطی با حوادث طبیعی مانند زلزله ندارد.

ابری که 50 سال در آسمان بود یا ابر قارچی که بمب اتم ایجاد می نماید؟

به گزارش خبرآنلاین، کاربری در این خصوص نوشت: این شکل ابر ها در نواحی البرز (نوار شمالی و شمال غرب) بسیار اتفاق می افتد و معمولا هم در فصل پاییز و زمستان به دلیل وزش باد های موسمی (باد های گرم دره سفید رود) زیاد دیده می گردد. و کاربر دیگری نیز به نام ع در این خصوص نوشت: این ابر ها به دلیل رطوبت بالا و سردی شدید ایجاد می گردد. من ازاین ابر ها درشهر خودمان زیاد دیده ام. حالاچون دوربین فراوان است و این عکس ها گرفته میگردد، این ابر ها دیده می گردد. و کاربر دیگری نیز به نام ناشناس در این خصوص نوشت: مطلب رو فقط برای بازدید بیشتر بزرگ کردن. وقتی بخار آب در حال تشکیل ابر می شده با وزش تند باد که به صورت گردباد بوده روبرو شده و ابر به این شکل یعنی حلقوی در اومده. نه تعجب داره، نه ترس، نه بزرگ کردن مطلب. گرد باد که فقط نزدیک سطح زمین صورت نمی گیرد. در ارتفاعات هم گردباد صورت می گیرد.

در این میان، اما بعضی از کاربران دیدگاه متفاوتی داشتند و شکل گیری ابر ها به این شکل را با زلزله مرتبط دانسته اند؛ کاربری به نام فرید در این خصوص نوشت: گسل محل اتصال دو صفحه سنگی به ضخامت زیاد (صدمتر) است وقتی یکی از دو صفحه در جهت عمودی یا مورب روی هم بلغزد حرارت بسیار بزرگی بخاطر اصطکاک فراوری می گردد. اگر در مسیر سفره زیرزمینی اب وجود داشته باشد به دلیل حرارت زیاد بخار شده و از گسل به اسمان می رود که اصطلاحا ابر زلزله می نامند. اما این ابر بسیار کوچک و نامنظم است.

تعدادی از کاربران نیز تجربیات مشابه خود را در مشاهده این ابر ها به اشتراک گذاشتند؛ کاربری به نام بانوی ایرانی در این خصوص نوشت: والا دیروز غروبم همچین ابری تو یک روستای گیلان دیده شد که شبش باد وحشتناکی بود. و کاربر دیگری نیز در این خصوص نوشت: ابری تقریبا 50 سال پیش در ابرکوه هم بود، ابری خیلی بزرگ وگرد که آهسته حرکت می کرد.

بعضی از کاربران نیز در این میان اعلام بی اطلاعی از وجود چنین ابری کردند؛ کاربری به نام رحمان، در این خصوص نوشت: من که تا الان همچین ابری ندیدم، می گویند بمب اتم هم ابری شبیه به قارچ فراوری می نماید که آن را نیز ندیده ام.

منبع: فرارو
انتشار: 7 اسفند 1401 بروزرسانی: 7 اسفند 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1259

به "ابری که 50 سال در آسمان بود یا ابر قارچی که بمب اتم ایجاد می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابری که 50 سال در آسمان بود یا ابر قارچی که بمب اتم ایجاد می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید