گزارش توئیتری ظریف از رایزنی هایش با گریفیتس و آرنو

به گزارش مجله گذر عمر، وزیر امور خارجه در گزارشی توئیتری گفت وگوهایش با نمایندگان دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان و یمن را مفید خواند و گفت که ایران در پی صلح و ثبات در منطقه است.

گزارش توئیتری ظریف از رایزنی هایش با گریفیتس و آرنو

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (سه شنبه) با دو نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان و همچنین یمن در تهران دیدار و گفت وگو کرد، در گزارشی توئیتری درباره این دیدارها نوشت که گفت وگوهای مثمرثمر و مفیدی با ژان آرنو و مارتین گریفیتس نمایندگان ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان و همچنین یمن داشته است.

وی درباره موضوع کلیدی این گفت وگوها هم نوشت: فرآیندهای صلح بایستی در اختیار همه افغانستانی ها و یمنی ها - بدون هرگونه تحمیل و فشار خارجی باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین اضافه نمود: مخرج مشترک مهم: ایران در پی صلح و ثبات منطقه ای است. آماده تسهیل آن (صلح و ثبات در منطقه) هستیم.

مارتین گریفیتس نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که به تهران سفر کرده امروز با مقامات ایرانی از جمله وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن با بیان این که جنگ، راه چاره بحران یمن نیست، بر ضرورت رفع محاصره مردم این کشور و تسهیل ارائه کمک های انسانی به آنها تأکید کرد. (اینجا بخوانید)

ژان آرنو نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان که در رأس هیأتی به منظور رایزنی در خصوص آخرین تحولات افغانستان به تهران سفر کرده است، در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان درباره آخرین تحولات افغانستان بحث و مصاحبه کرد.ظریف در دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان بر حمایت ایران از انجام گفت وگو های بین الافغانی و همچنین حفاظت از دستاوردهای مردم افغانستان طی سال های گذشته تأکید کرد. (جزییات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 787

به "گزارش توئیتری ظریف از رایزنی هایش با گریفیتس و آرنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش توئیتری ظریف از رایزنی هایش با گریفیتس و آرنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید