چین به دنبال مشارکت در معاهده کنترل تسلیحاتی آمریکا و روسیه نیست

به گزارش مجله گذر عمر، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام نموده که این کشور تصمیمی ندارد که درگیر گفتگوهای دوجانبه روسیه و آمریکا در ارتباط با معاهده کنترل تسلحیات گردد.

چین به دنبال مشارکت در معاهده کنترل تسلیحاتی آمریکا و روسیه نیست

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

چین این موضع گیری را در واکنش به اظهارات قبلی ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام نموده که در آن این دیپلمات روسی اعلام نموده بود موضوع ورود چین به پیمان کنترل تسلیحات در حال آنالیز است.

حال سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش اعلام نموده است که کشورش تمایلی به درگیر شدن در هیچ مذاکره سه جانبه ای درباره کنترل تسلیحات راهبردی ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در عین حال خواهان توجه بیشتر آمریکا و روسیه به معاهده کنترل تسلیحات به عنوان پایه و اساسی برای ثبات راهبردی جهانی شده است.

علی رغم اینکه زرادخانه های هسته ای آمریکا به میزان بسیار زیادی بیشتر از تسلیحات اتمی چین است اما واشنگتن و متحدانش مدتی است که از تقویت نظامی پکن در منطقه آسیا-اقیانوسیه بسیار ابراز نگرانی می نمایند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز وعده داده است که چین را به مذاکرات واشنگتن-مسکو بر سر توافق جایگزین معاهده استارت، که در ماه فوریه سال بعد منقضی می گردد، بکشاند.

پکن ضمن مخالفت با طرح ترامپ بارها تاکید نموده که نیروی اتمی کوچک آنها، برای مقاصد پدافندی است و تهدیدی برای کسی نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 270

به "چین به دنبال مشارکت در معاهده کنترل تسلیحاتی آمریکا و روسیه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به دنبال مشارکت در معاهده کنترل تسلیحاتی آمریکا و روسیه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید