واکسن کرونا نمی تواند جلوی موج دوم ویروس را بگیرد

به گزارش مجله گذر عمر، ممکن است فرد گمان کند که بعد از واکسن اولیه یک مصونیت تقریبی ایجاد شده، ولی فضای امن موقعی ایجاد می شود که دو دوز واکسن تزریق شده و دست کم 14 روز برای اثر کردنش، زمان بدهند.

واکسن کرونا نمی تواند جلوی موج دوم ویروس را بگیرد

یک بار تزریق واکسن برای ایمنی در برابر ویروس کرونا کافی نیست

معاون مسئول ارشد امور بهداشت و سلامت در بریتانیا هشدار داد که امید ها از آمدن واکسن کووید19 آنقدر دیر پیدا شده که نمی تواند جلوی موج دوم ویروس کرونا را بگیرد. جاناتان ون-تم که در کنار بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا درباره اعلام تولید واکسن از سوی شرکت فایزر هشدار داده است در یک کنفرانس خبری گفت: گمان نمی کنم که واکسن تغییر زیادی در موجی که الان در آن هستیم ایجاد کند.

پس از آن که شرکت فایزر اعلام کردکه داده های موجود حاکی از تاثیر 90 درصدی واکسن است، پرفسور ون-تم گفت امیدوار است که واکسن بتواند تا زمان کریسمس در دسترس باشد.

او همچنین گفت که داده های مربوط به بی خطر بودن واکسن- که از خود واکسن مهم تر هستند، باید ظرف چند روز آینده در دسترس قرار گیرد. اما او در کنفرانس خبری همچنین گفت: امیدوارم که واکسن بتواند جلوی موج های آینده را بگیرد، اما در مورد موج فعلی باید تا آخر با آن مبارزه کنیم. او اضافه نمود: ما شاهد فروکش بوده ایم، ولی الان تابستان نیست.

در کنار او، نخست وزیر نیز با این امر موافق است: هنوز و قبل از آن که بتوانیم درباره تاثیر واکسن مطمئن شویم، موانع زیادی باقی است که باید بر آن ها غلبه کنیم. او اضافه نمود: نمی خواهم مردم فکر کنند که تولید این واکسن امروز به معنای یک دستاورد عظیم یا امری اجباری است، و یا موفقیت است.

اظهارات آنان این نگرانی را ایجاد می کند که در پی شعف ناشی از تولید واکسن ممکن است قرنطینه مشخص شده تا دوم دسامبر، و حتی تمهیدات بنیادین بهداشتی برای استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، تضعیف شوند. نخست وزیر در توجیه سخنان خود از یک تشبیه استفاده کرد و گفت شیپور سواره نظام دانشمندان از دوردست و از پشت تپه ها به گوش می رسد.

او گفت: می توانم به شما بگویم که امشب صفیر این شیپور بلندتر است، اما هنوز راه درازی مانده، و ما مطلقا نمی توانیم به این خبر به عنوان یک راه حل نگاه کنیم. نخست وزیر بریتانیا گفت: عظیمترین اشتباهی که می توانیم اکنون مرتکب شویم در یک لحظه مهم، عزم خود را از دست بدهیم.

جانسون گفت که بریتانیا در صف بین المللی برای دریافت واکسن 40 میلیون دوز از واکسن کووید19 را به شرکت فایزر سفارش داده است، و 10 میلیون دوز تا خاتمه سال 2020 آماده خواهد بود. پرفسور ون-تم تاکید کرد که افراد باید دو دوز از هر واکسنی را، با حدود سه یا چهار هفته فاصله- بزنند، و دو هفته دیگر صبر کنند تا اثر کند.

او گفت: ممکن است فرد گمان کند که بعد از واکسن اولیه یک مصونیت تقریبی ایجاد شده، ولی فضای امن موقعی ایجاد می شود که دو دوز واکسن تزریق شده و دست کم 14 روز برای اثر کردنش، زمان بدهند.

این مدت زمانی است که برای مصونیت در مقابل ویروس، به آن نیاز دارید. جانسون یک بار دیگر، پیش از جلسه ای که قرار است در اواخر هفته جاری برای توافق مشترک با اسکاتلند، ویلز، و ایرلند شمالی برگزار شود، به افرادی اشاره کرد که می توانند باعث شوند کریسمس به شکل عادی برگزار شود.

اما تاکید کرد که چنین امری بستگی دارد به پیروی از مقررات قرنطینه که هفته گذشته اعمال شد. او تاکید کرد: این مقررات در تاریخ دوم دسامبر منقضی می شود.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 361

به "واکسن کرونا نمی تواند جلوی موج دوم ویروس را بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا نمی تواند جلوی موج دوم ویروس را بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید