وان حمام در طرح و جنس های مختلف با ایده های عالیانتخاب بهترین و مناسب ترین وان حمام

به گزارش مجله گذر عمر، وان حمام به عنوان یکی از تجهیزات حمام از طرفی موجب شکیل شدن دکوراسیون می گردد، از طرف دیگر نیز سبب از بین رفتن خستگی بعد از یک روز کاری پر مشغله خواهد شد. علاوه بر تجهیزات به کار برده شده در حمام احتیاج به تجهیزات خاصی برای نصب آن وجود دارد.

وان حمام در طرح و جنس های مختلف با ایده های عالیانتخاب بهترین و مناسب ترین وان حمام

انتخاب بهترین و مناسب ترین وان حمام

بها و ارزش قائل شدن برای آسایش خانواده و خود امری بسیار مهم است که بر حسب توانایی تامین می گردد. معمولا حمام به عنوان بخشی خصوصی از منزل است که هر خانواده می تواند آنرا طبق احتیاجهای خود خانواده دیزاین دهد. بعضی از دوش برای حمام کردن استفاده می نمایند و بعضی علاوه بر شست و شوی بدن احتیاج به کسب آرامش در آب گرم را دارند.

این موضوع بسیار قابل توجه افرادی است که ساعات زیادی را خارج از منزل هستند و احتیاج بیشتری به استراحت دارند. در هر صورت دکوراسیون حمام نیز احتیاجمند طراحی خاص خود است اما بهتر است سلیقه کاربر آن نیز کاملا در نظر گرفته گردد. وان حمام به ویژه در روزهای سرد سال کاربردی تر از پیش برای اعضای خانواده می گردد.

اغلب در ساختمان های مدرن امروزی وان حمام اولین نکته برای طراحی حمام است. بعد از اینکه ابعاد حمام معین گردد، قسمتی که وان روی آن تعبیه می گردد در نظر گرفته خواهد شد. اندازه و قسمت قرار دریافت وان که معین شد، سعی بر انتخاب بهترین و مناسب ترین مدل وان طبق سلیقه های مختلف می گردد.

مدل های مختلف وان

طراحان بسیاری طبق احتیاج کاربران وان حمام را در شکل های مختلف طراحی نموده اند. طبق فضای موجود، احتیاج و سلیقه از بین تنوع بسیاری می توان انتخاب کرد. البته مهم ترین نکته قبل از هر مساله ای در نظر دریافت فضای موجود به شمار می رود. بسته به عظیم یا کوچک بودن حمام می توان سایزهای مختلفی از وان را انتخاب کرد.

اغلب افرادی که به وجود وان در حمام اهمیت می دهند و برای حمام خود وان تهیه می نمایند، گزینه های دیگری را نیز برای دکور در کنار آن در نظر می گیرند. شیرآلات مدرن و به روز با اجناس عالی و طول عمر بالا از جمله گزینه هایی است که برای وان در حمام ضروری قلمداد می گردد.

البته نکته مهم دیگری که امروزه به عنوان یک آپشن بسیار خوب برای وان حمام وجود دارد، وجود گرمکن آب است که دمای آب داخل وان را معتدل نگه می دارد و هر فرد طبق خواسته خود می تواند درجه آنرا تنظیم کند. این ابزار در خصوص جکوزی ها نیز به کار برده می گردد.

انواع مختلفی از وان وجود دارد که ممکن است فرو رفته در کف، از نوع سقف دار، وان مستقل در فضا، وان پلتفرمی و سکو دار و… را شامل گردد. به هر حال تنوع بالایی که وجود دارد می تواند برای هر سلیقه و بودجه ای مناسب باشد. اغلب برای راحت تر بودن استفاده از وان هایی که در کف و بدون سکو تعبیه می شوند، شیب نسبتا ملایمی ایجاد می گردد.

بیشتر وان هایی که به شکل پلت فرم طراحی می شوند با زمین فاصله دارند و از یک یا چند سکو برای آنها استفاده می گردد. از این طریق قسمتی برای قرار دادن حوله و لوازم حمام مانند مایع شوینده و شامپو نیز وجود خواهد داشت. این وان ها نصب ساده تری نسبت به وان هایی که کف زمین تعبیه می شوند دارند.

البته نکته مشترکی برای تهیه هر نوع وانی باید رعایت گردد در نظر دریافت قد افراد یا فردی است که از وان حمام استفاده می نماید. یعنی نباید به نحوی باشد که فرد خم گردد و باید از نظر طول، عرض و ارتفاع از سایزی استاندارد برخوردار باشد. در صورتی که ابعاد آن کوچکتر از حد معمول باشد فرد بدتر دچار خستگی خواهد شد تا اینکه آرامش مطلوب کسب کند. از طرفی هم باید سایز آنرا طوری انتخاب کرد که پر کردن آب، هدر رفت آب گرم و همینطور کاربرد آن نیز مناسب باشد.

نکته قابل توجه دیگری که باید برای انتخاب مناسب ترین وان حمام در نظر گرفته گردد توجه به زاویه تکیه گاه و توجه به کیفیت مطلوب وان است. تمام این عوامل ممکن است کمی سطحی به نظر برسند اما رعایت نکردن آنها سبب کاربردی نبودن وان در حمام خواهد شد. علاوه بر این موضوع نیز ممکن است آرامشی را فراهم نیاورد. در این صورت تعویض و یا برداشتن وان کار بسیار دشواری خواهد بود. اما تمام این نکات ریز کاربردی هنگامی که رعایت شوند و کیفیتی درست از وان حمام انتخاب گردد آرامشی ایده آل بعد از یک روز کاری با استراحت در وان ایجاد خواهد شد.

در فضاهای کوچک نیز می توان از وان بهره برد. بعضی از طرح های ارائه شده مناسب برای گوشه هستند که ایده بسیار کاربردی و عالی برای متراژهای کم به شمار می فرایند. البته می توان از نور مناسب و همینطور قرار دادن آیینه در حمام که با ترفند ایجاد خطای دید سبب عظیمتر دیده شدن حمام می شوند نیز استفاده کرد. این کار بسیار مناسب برای فضاهای کوچک و متراژ کم ساختمان ها قلمداد می گردد که علاوه بر ایجاد دکور زیبا سبب تنوع در طراحی حمام نیز خواهد گردد.

بهتر است اگر از وان برای افراد سن و سال دار و یا حتی بچه ها تهیه می گردد فرمی مناسب و استاندارد برای آنها باشد. وجود تاج برای وان، تکیه گاه با زاویه مناسب، استفاده از نورپردازی و تهویه درست، شیب مناسب برای تخلیه آب، فضای شیشه ای برای دوش از جمله نکاتی است که با چیدمان های مختلف می تواند برای هر سلیقه ای ایجاد گردد. گاهی وجود گل در کنار وان می تواند بر آرامش بخش شدن فضای حمام بعد از روزهای کاری گزینه ای بسیار مطلوب قلمداد گردد. البته این نکته نیز بنا به سلیق هر فرد متفاوت است.

جنس مواد به کار برده شده در انواع وان حمام

  • به عنوان جدیدترین نوع وان، می توان به وان های کامپوزیتی اشاره نمود که امروزه هواداران بسیاری دارد.
  • وان هایی از جنس فایبرگلاس، پلاستیک و جزء یک دسته قرار می گیرند و کمی شستن آنها سخت تر است اما گرم را در خود حفظ می نمایند.
  • وان های فولادی ضد زنگ از نوعی هستند که اغلب وزن زیادی دارند و در آنها آب سریعتر سرد می گردد.
  • استفاده از وان های چوبی و سنگی برای افراد با سلیقه خاص است که طراحان اغلب به صورت سفارشی آن ها را ایجاد می نمایند.
  • وان هایی از که جنس چدن ساخته می شوند، به دلیل وزن بالا استحکام زیادی دارند و آب را به مدت بیشتری در خود گرم نگه می دارند.
  • وان های پلیمری، سنگ مرمری و گرانیتی نیز هزینه بالاتری دارند و از رنگبندی متنوعی برخوردارند.

سخن پایانی

وان حمام گزینه ای مناسب برای استراحت و یا حمامی با آرامش به شمار می رود. در این مطلب نکات بسیار مهمی برای داشتن انتخاب مناسب برای وان حمام ارائه شد. اغلب طراحان بسیاری وجود دارند که در این زمینه بهترین طرح و ایده خلاقانه را برای داشتن سازه و ساختمانی مناسب ارائه می دهند.

منبع: کوئیک سازه
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 33

به "وان حمام در طرح و جنس های مختلف با ایده های عالیانتخاب بهترین و مناسب ترین وان حمام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان حمام در طرح و جنس های مختلف با ایده های عالیانتخاب بهترین و مناسب ترین وان حمام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید