نقش پنجره بر دکوراسیون و نمای ساختمان

به گزارش مجله گذر عمر، همانطور که دکوراسیون داخلی هر ساختمان تاثیر غیرقابل انکاری بر روحیه ساکنانش دارد، نمای ساختمان نیز جلوه گر روحیات اهالی آن است و به همین علت دکوراسیون و نمای ساختمان در کنار هم از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

نقش پنجره بر دکوراسیون و نمای ساختمان

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام همگردی، در دکوراسیون داخلی ساختمان، تلاش می شود تا به هماهنگی و طراحی هنرمندانه رنگ ها، اثاثیه و سایر اشیای یک اتاق یا یک ساختمان پرداخته و از این طریق به آن ها جلوه زیبا و هنرمندانه ای بخشیده شود.

اما در این میان نمی توان نقش عناصر تاثیرگذاری مانند در و پنجره را ندیده گرفت؛ پنجره به عنوان بخشی از نمای ساختمان که در هر دو نمای داخلی و خارجی حضور دارد، بر زیبایی ساختمان، چه در فضای داخلی ساختمان و چه بر نمای ساختمانی بیرونی بسیار موثر است.

تاثیر پنجره ساختمان بر طراحی داخلی و طراحی نمای ساختمان، به عوامل متعددی از جمله نوع قاب، رنگ قاب، میزان پنجره، شکل پنجره و سایر عوامل دخیل در دکوراسیون داخلی و حتی درب ساختمان نیز بستگی دارد و فقط با سفارش پنجره ساختمانی به متخصصان خبره نمی توان از نتیجه کار مطمئن شد.

بلکه دریافت مشاوره دکوراسیون داخلی و مشاوره نمای ساختمانی قبل از اقدام به سفارش درب و پنجره ضروری به نظر می رسد.

تاثیر پنجره ها بر طراحی و دکوراسیون ساختمان

پنجره ها با توجه به موقعیت قرارگیری آن ها در ساختمان، بر نمای داخلی و خارجی ساختمان اثرگذار هستند. به ویژه که پنجره ها منبع نور در هر خانه ای به حساب می آیند و این موجب دوچندان شدن اهمیت آن ها در طراحی ساختمان می شود.

پنجره ها در انواع و جنس های گوناگون تولید می شوند و هر صاحب خانه ای می تواند پنجره ساختمان خود را متناسب با معماری و دکوراسیون داخلی خانه خود سفارش دهد.

به عنوان مثال اگر در طراحی پنجره ساختمان از فریم های افقی استفاده شود، موجب بزرگ تر نشان داده شدن فضا شده و استفاده از فریم های عمودی ارتفاع ساختمان را بلندتر جلوه می دهد. یا مثلا در خانه های تاریک تر، هر چقدر پنجره به سقف نزدیک تر باشد، روشنایی بیشتری دریافت خواهید کرد.

همچنین استفاده از پنجره های قدی متناسب با محیط خانه علاوه بر ایجاد دید گسترده به فضای بیرونی خانه، موجب دریافت نور بیشتری در خانه می شود. ضمن این که پنجره های مدرن در اشکال هندسی مختلفی تولید می شوند، که اگر در تناسب با دکوراسیون داخلی و نمای خانه انتخاب شوند، تاثیر قابل توجهی بر نمای خانه دارند.

پنجره ها معمولا در فضاهای مختلف و با توجه به منطقه جغرافیایی و آب و هوای آن ممکن است در انواع و متریال های گوناگونی تولید و اجرا شود که در ادامه به معرفی انواع این پنجره ها می پردازیم.

پنجره های چوبی

متریال چوب به علت رنگ و طرح خاص آن معمولا یکی از متریال های پرطرفدار در طراحی درب و پنجره ها است. یکی از مزایای چوب قابلیت رنگ شدن آن متناسب با فضای داخلی و نمای بیرونی ساختمان است. ضمن این که معضل مقاومت میانه چوب در برابر گرما و سرما با استفاده از انواع مختلف چوب مانند چوب ترموود در طراحی درب و پنجره ساختمان که مقاومت و طول عمر بیشتری در برابر آسیب ها دارند قابل حل است.

از انواع دیگر متریال های چوبی پرطرفدار در صنایع چوبی و دکوراسیون داخلی پروفیل چوب پلاست است. این متریال نوعی چوب مصنوعی با ظاهری شیک و زیبا است که معمولا در سفارش انواع پنجره ساختمانی استفاده می شود و نسبت به چوب طبیعی مقاومت بیشتری در برابر گرما، سرما، حشرات موذی و همچنین رطوبت دارد. به نحوی که خرید پروفیل چوبی معمولا علاوه بر درب و پنجره برای کف پوش، تراس خانه، به ویژه در فضای باز و نمای ساختمان و همچنین فضای سبز ساختمانی نیز صورت می گیرد.

پنجره های آلومینیومی

فلز آلومینیوم به واسطه وزن کم و مقاومت بالا در برابر رطوبت، گرما و سرمای شدید، یکی دیگر از متریال های پرطرفدار در ساخت درب و پنجره و نمای ساختمانی است. درب و پنجره آلومینیومی در مقایسه با پنجره چوبی ضخامت کمتر و ماندگاری بالاتری دارد. ضمن این که ضخامت کم پروفیل آلومینیوم در پنجره آلومینیومی موجب دریافت نور بیشتر و دید گسترده تری به فضای بیرونی خانه می شود.

در سفارش پنجره آلومینیومی باید به موضوع رسانا بودن آلومینیوم و بالطبع اتلاف انرژی توجه داشته باشید و در طراحی نمای آلومینیومی درب و پنجره ها از نوع عایق آن استفاده کنید.

پنجره های فایبر گلاس

از مزایای مهم فریم های فایبرگلاس مقاومت و طول عمر بالای آن ها است. ضمن این که متریال فایبرگلاس معمولا موجب هدررفت انرژی نمی شود و در برابر حشرات موذی و نور آفتاب بسیار مقاوم است.

پنجره های PVC و UPVC

این پنجره ها که از مواد قابل بازیافت و با هزینه کمتر تولید می شوند نیز دوام بالایی دارند و حفاظت از آن ها بسیار راحت است. این مواد همچنین عایق گرما و صدا هستند.

امروزه در طراحی درب و پنجره مدرن معمولا از ترکیب متریال های گوناگون استفاده می شود، به نحوی که با استفاده از قاب های چوبی و آلومینیومی می توان از مقاومت قاب آلومینیومی و زیبایی متریال چوب در دکوراسیون داخلی یک جا بهره مند شد.

در ادامه این مطلب به معرفی چند شرکت معتبر برای سفارش درب و پنجره مدرن می پردازیم که علاوه بر ارائه مشاوره نمای داخلی و مشاوره دکوراسیون داخلی، قیمت پروفیل چوبی، قیمت پنجره آلومینیومی، قیمت درب آلومینیومی و … را نیز در اختیار مشتریان قرار می دهند.

خانه معمار

طراحی دکوراسیون داخلی هنری جهت بهبود فضای داخلی ساختمان است. در واقع فضای داخلی ساختمان بدون طراحی مناسب و ایده آل فاقد کارایی کامل و مناسب است. خانه معمار با ارائه خدمات طراحی دکوراسیون داخلی می تواند به شما در بهبود کیفیت ساختمان کمک کند. از دیگر خدمات خانه معمار طراحی نقشه ساختمان، طراحی نمای ساختمان و همچنین خدمات مشاوره ساختمان است. جهت اطلاعات بیشتر با شماره 91014525 - 021 تماس حاصل فرمائید.

دنیز وود

شرکت دنیز وود از سال 1394 به عنوان عرضه کننده محصولات چوبی فضای باز (پروفیل های چوب پلاست و ترموود فنلاند) فعالیت خود را شروع کرده است. این مجموعه با بهره گیری از پرسنل مجرب در زمینه طراحی و اجرای پروژه هایی چون روف گاردن، فضای سبز، نماهای ساختمانی و… توانسته معرفی کاملی از این محصولات ارائه و همچنین با دارا بودن کارشناسان فنی متعهد و اکیپ نصب مجرب و متخصص بهترین خدمات را به کارفرمایان عرضه کند.

آلومینیوم پیمان

مجتمع صنعتی آلومینیوم پیمان با 4 دهه تجربه در صنعت آلومینیوم یکی از معتبهترین ارائه کنندگان خدمات در حوزه پروفیل آلومینیوم و آلومینیوم اختصاصی است. از جمله خدمات این مجموعه می توان به خدمات پانچ، آنادایزینگ آلومینیوم، خدمات رنگ پودری و پولیشینگ و براشینگ آلومینیوم اشاره کرد. همچنین ساخت و عرضه انواع درب و پنجره آلومینیومی از سری فعالیت های این مجموعه است.

نگارین پنجره

شرکت نگارین پنجره آفتاب با سال ها سابقه در زمینه تولید انواع قطعات آلومینیومی با کیفیت و پشتیبانی فنی در سال 1392 شروع به فعالیت کرد و به سرعت توانست جایگاه خود را به عنوان تولیدکننده در، پنجره و نماهای ساختمانی منحصربه فرد با قیمت به صرفه، تثبیت کند. این شرکت با تمرکز بر طراحی طیف گسترده ای از به روزترین طرح های درب و پنجره آلومینیومی و انواع سیستم های آن ها می تواند تمامی انتظارات مخاطبین خود را برآورده کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1020

به "نقش پنجره بر دکوراسیون و نمای ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش پنجره بر دکوراسیون و نمای ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید