نظامیان آمریکا اولین محموله نفت سرقتی را از سوریه خارج کردند

به گزارش مجله گذر عمر، خبرگزاری رسمی سوریه اعلام نمود که نظامیان اشغالگر آمریکایی اولین محموله از نفت سرقت نموده از چاههای این کشور را به عراق منتقل کردند.

نظامیان آمریکا اولین محموله نفت سرقتی را از سوریه خارج کردند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

خبرگزاری سوریه (سانا) روز یکشنبه از انتقال نفت های دزدیده شده از چاه های نفت این کشور به عراق توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی اطلاع داد و به نقل از منابع محلی افزود که نیروهای اشغالگر در ادامه جنایات خود در سوریه عصر دیروز 20 تانکر حامل نفت سرقتی از چاه های این کشور در منطقه الجزیره در شمال سوریه را از استان الحسکه به عراق انتقال دادند.

بر پایه این گزارش، نیروهای آمریکایی این تانکرهای نفت را به وسیله گذرگاه غیر قانونی الولید در منطقه الیعربیه به خاک عراق منتقل کردند.

بر اساس اعلام رسانه های سوریه، نیروهای آمریکایی طی چند ماه گذشته هزاران کامیون حامل اسلحه و تجهیزات نظامی و لجستیکی را به منظور تقویت حضور غیرقانونی خود در منطقه الجزیره در شمال سوریه و سرقت نفت و ثروت داخلی این کشور که با یاری شبه نظامیان قسد (نمودهای سوریه) و گروه های تروریستی در این منطقه انجام می گردد را به الحسکه منتقل نموده اند.

منابع خبری هفته پیش به نقل از مظلوم عبدی فرمانده شبه نظامیان نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) اعلام کردند که این گروه با یک شرکت نفتی آمریکایی قرارداد نفتی بسته است.

وزارت امور خارجه سوریه نیز 12 مرداد ماه توافق امضا شده میان نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) با یک شرکت نفتی آمریکایی را سرقت نفت سوریه خواند و تاکید نمود که این توافق باطل و غیرقانونی است.

نیروهای دمکراتیک سوریه شبه نظامیان کرد وابسته به نظامیان آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تأکید نموده است که این شبه نظامیان و آمریکایی ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان سرانجام خواهد داد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال 1396، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش آغاز به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و دزد منابع نفتی آن ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 324

به "نظامیان آمریکا اولین محموله نفت سرقتی را از سوریه خارج کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظامیان آمریکا اولین محموله نفت سرقتی را از سوریه خارج کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید