مقایسه سانگ یانگ چیرمن با کیا اپیروس و مرسدس بنز E280

به گزارش مجله گذر عمر، سانگ یانگ با فراوری چیرمن (Chairman) وارد رقابت با تعدادی از قدرتمندترین و مشهورترین برندهای فراوری خودرو در دنیا شده است، پس هنگام مقایسه هم چاره ای جز این نیست که این خودرو را در کنار تعدادی از مشهورترین مدل ها از قدرتمندترین برنده های فراوری خودروی لوکس بگذاریم. نام هایی که معروفیت و اعتبار فراوانی دارند و در بسین علاقه مندان به خودروهای لوکس همیشه مورد توجه هستند.

مقایسه سانگ یانگ چیرمن با کیا اپیروس و مرسدس بنز E280

نباید فراموش کرد که کم وبیش هیچ کدام از شرکت های کره ای در بازار خودروهای لوکس پیروز ظاهر نشدند و علناً این بازار را به برندهای قدرتمند و بزرگ واگذار نموده اند. در ادامه به مقایسه سانگ یانگ چیرمن با کیا اپیروس و مرسدس بنز E280 خواهیم پرداخت و این خودروی لوکس کره ای را با رقیبان فعلی اش مقایسه خواهیم کرد.

مقایسه سانگ یانگ چیرمن با کیا اپیروس 2010

محصول لوکس و مجلل شرکت کره ای مشهور کیا به نسبت دیر وارد ایران شد. با این که نخستین مدل از این خودرو به سال 2004 به وسیله شرکت کیا به بازار خودرو عرضه شده بود، ولی بعد از 5 سال تازه برای نخستین بار به بازار ایران وارد شد و با استقبال نسبتاً خوبی هم روبرو شد.

از نظر ارزش برند هم باید این نکته را در نظر گرفت که شرکت کیا به هر حال از سانگ یانگ معتبرتر و به نام تر است. با این حال شاید بهتر باشد علاوه بر اعتبار و نام، به نکات ریزتر هم نگاهی بیاندازیم.

با مقایسه سانگ یانگ چیرمن با کیا اپیروس متوجه می شویم که هر دو خودرو به یک موتور 6 سیلندر مجهز شده اند که علاوه بر حجم موتور بالا مصرف بنزین قابل ملاحظه ای هم دارند. تیپ 200 سانگ یانگ چیرمن به یک پیشرانه 2799سی سی و تیپ 220 آن به پیشرانه 3199سی سی تجهیز شده، حجم پیشرانه اپیروس 3778 سی سی است و حسابی از رقیب هم شهری اش پرحجم تر است.

موتور چیرمن 200 و 220 به ترتیب می توانند 194 و 220 اسب بخار نیرو فراوری کند، این قدرت را در مقابل قدرت موتور اپیروس در نظر بگیرید، 266 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه. چیرمن و اپیروس هردو به جعبه دنده 5G ترونیک مجهز شده اند. در شتاب گیری دوباره اوضاع به نفع اپیروس است و این خودرو می تواند در 7.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد، این مدت برای چیرمن 11 ثانیه است.

مصرف سوخت اپیروس هم بهتر از چیرمن است؛ 10.9 لیتر در هر 100 کیلومتر. این در حالی است که چیرمن 12.2 لیتر در هر 100 کیلومتر بنزین می سوزاند.

هر دو خودرو مجهز به امکاناتی نظیر حسگر دنده عقب و قابلیت تنظیم برقی آینه های بغل هستند، ولی اپیروس امکانات رفاهی بیش تری نظیر بلندگوهای USB، حسگر باران و حسگر روشن و خاموش کردن اتوماتیک چراغ ها ست.

مقایسه سانگ یانگ چیرمن با مرسدس بنز E280

نباید فراموش کرد که نخستین مدل های سانگ یانگ چیرمن از موتور و گیربکس مرسدس بنز استفاده می کردند و از این جهت این خودرو به این کارخانه بزرگ آلمانی مدیون است. با این حال، هر دو خودرو به نوعی رقیب یکدیگر در بازار خودرو به حساب می آیند.

در بازار ایران اما برای آنالیز به سراغ مدلی رفتیم که سال ها در ایران مونتاژ می شد، بنز کلاس E280 مدل 1388 که به وسیله کارخانه ایران خودرو مونتاژ می شد.

با مقایسه سانگ یانگ چیرمن با مرسدس بنز E280 متوجه می شویم که هر دو خودرو به یک موتور 6 سیلندر با آرایش خورجینی مجهز هستند. حجم موتور دو خودرو تفاوت دارد به این ترتیب که چیرمن تیپ 200 به یک پیشرانه 2799 سی سی و تیپ 220 به پیشرانه 3199 سی سی است، در طرف دیگر بنز با حجم پیشرانه 2996 سی سی قرار گرفته است.

موتور این مدل از بنز می تواند نیرویی معادل 231 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه را فراوری کند، این در حالی است که قدرت موتور چیرمن چیرمن 200 و 220 به ترتیب 194 و 220 اسب بخار است. موتور چیرمن به حداکثر گشتاور 270 نیوتن متر در 4700 دور در دقیقه می رسد که این رقم برای موتور بنز معادل 300 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه است.

شتاب گیری بنز بهتر است و می تواند در 7.3ثانیه به سرعت 100کیلومتر در ساعت برسد، در حالی که چیرمن برای رسیدن به سرعت 100کیلومتر بر ساعت به 11 ثانیه زمان احتیاج دارد.

در بحث امکانات رفاهی هم، هر دو خودرو به امکاناتی نظیر حسگر دنده عقب، سامانه تنظیم برقی آینه های بغل و کروزکنترل مجهزند، اما مرسدس بنز حسگر باران و سامانه کنترل باد لاستیک هم دارد. باک بنز 5 لیتر بیشتر از چیرمن گنجایش دارد که معادل 65لیتر می گردد. اما چیرمن از نظر استاندارد آلایندگی شرایط بهتری دارد و با کسب امتیاز یورو 5 از مرسدس بنز با امتیاز یورو 4 با طبیعت مهربان تر است.

اگر قصد مسابقه دارید، بنز تا 250 کیلومتر در ساعت سرعت می گیرد، چیرمن نیز می تواند به حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت دست یابد. هر دو خودرو اما به یک جعبه دنده 7 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک مجهز هستند.

با این حال، از لحاظ امنیت وضع بنز به مراتب بهتر است و در حالت عادی به 6 کیسه هوا تجهیز شده که بنا به خواست خریدار تا 8 کیسه هوا هم قابل افزایش است.

امیدواریم که این مقایسه سانگ یانگ چیرمن با خودروهای هم رده اش توانسته باشد اطلاعات مفیدی از این خودرو و ارزش خرید آن در اختیارتان قرار دهد.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1149

به "مقایسه سانگ یانگ چیرمن با کیا اپیروس و مرسدس بنز E280" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه سانگ یانگ چیرمن با کیا اپیروس و مرسدس بنز E280"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید