مقاله: 25 فیلم درباره جنگ جهانی دوم که همه باید ببینند

به گزارش مجله گذر عمر، فیلم با نمایش مخلوطی از وحشت، وحشی گری و در کنار آن عناصری از تمدن همچون هنر و موسیقی به شخصیت اصلی فیلم به نام گوئیدو و احساسات او در اردوگاهی که اسیر است نزدیک می شود. گوئیدو (با بازی روبرتو بنینی) یک کتاب دار روشنفکر یهودی است که در جریانی عاشقانه با زنی مسیحی ازدواج می نماید و پس از گسترش یهودی ستیزی در جنگ دنیای دوم همراه با پسرش در اردوگاه کار اجباری اسیر شده است. او برای حفاظت از فرزندش در مقابل خطراتی که در کمین آن ها است از ترکیب فوق العاده ای از اراده، شوخ طبعی و خیال استفاده می نماید.

مقاله: 25 فیلم درباره جنگ جهانی دوم که همه باید ببینند

فیلم سینمایی پسری در پیژامه راه راه به کارگردانی مارک هرمن بر اساس رمان پرفروشی به همین نام اثر جان بوین و درباره فجایع هولوکاست از زاویه دید یک کودک ساخته شده است.

همانطور که تمام نبردهای عظیم قهرمان های عظیم خاص خود را دارند در این نبرد نیز واسیلی زایتسف (با بازی جود لا) یک تک تیرانداز اهل شوروی است که قهرمان داستان به حساب می آید. واسیلی به دلیل توانایی بی نظیرش در انهدام نیروهای دشمن و مهارت ویژه اش در تک تیراندازی در کشور خود به یک اسطوره تبدیل شده. او به عنوان مسئول کشتن سرگرد کونیگ (با بازی اد هریس)-بهترین تک تیرانداز آلمانی- مشخص شده و چالشی میان آن دو در می گیرد.

چه از فیلم خوش تان بیاید و چه نسبت به آن نگاهی انتقادی داشته باشید نمی توانید منکر ویژگی های تاثیرگذار آن باشید. این فیلم یکی از تاریک ترین بخش های جنگ را از دل صدها و هزاران داستان تلخ بیرون می کشد، کیفیتی فلسفی و پر رمزوراز دارد و هم زمان داستانی خشن را روایت می نماید.

منبع مقاله: 25 فیلم درباره جنگ جهانی دوم که همه باید ببینند

انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 896

به "مقاله: 25 فیلم درباره جنگ جهانی دوم که همه باید ببینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 25 فیلم درباره جنگ جهانی دوم که همه باید ببینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید