ماموریت ارتش انگلیس در افغانستان انتها یافت

به گزارش مجله گذر عمر، روزنامه دیلی میل گزارش داد که تمام نظامیان انگلیس امروز خاک افغانستان ترک خواهند کرد.

ماموریت ارتش انگلیس در افغانستان انتها یافت

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، روزنامه دیلی میل گزارش داد که تمام نظامیان انگلیس امروز خاک افغانستان را پس از 20 سال ترک خواهند کرد.

طبق گزارش این روزنامه، 450 نظامی و شهروند انگلیس در طول 20 سال حضور این کشور در قالب ماموریت ناتو در افغانستان کشته شدند.

دیلی میل در ادامه اضافه کرد: 750 نظامی انگلیس به رغم تشدید حملات طالبان در هفته های اخیر قرار است امروز خاک افغانستان را ترک نمایند.

پیش از این بسیاری از کشورهای عضو ناتو از جمله آلمان، ایتالیا، نروژ، گرجستان اعلام کردند که تمام نظامیان خود را از افغانستان خارج و با ماموریت 20 ساله خود در این کشور سرانجام دادند.

براساس توافقنامه صلح آمریکا و طالبان، تمام نظامیان خارجی باید در اول ماه می (11 اردیبهشت ماه) امسال میلادی و در صورت اجرای بندهای مهم این توافقنامه از جمله تعهد طالبان مبنی بر قطع رابطه با القاعده و بعلاوه شروع مذاکرات بین الافغانی، افغانستان را ترک نمایند.

در حال حاضر مذاکرات بین الافغانی به علت عدم اعتماد، افزایش خشونت و اختلاف نظر در خصوص موضوعات مختلف تا به امروز پیشرفتی نداشته و به نوعی با بن بست روبرو شده است.

اما جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است که بدون لحاظ کردن بندهای توافقنامه تمام نظامیان آمریکایی تا روز 11 سپتامبر از افغانستان خارج شوند که این موضوع موج تازه حملات طالبان به شهرها را در پی داشته است.

/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 752

به "ماموریت ارتش انگلیس در افغانستان انتها یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموریت ارتش انگلیس در افغانستان انتها یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید