لاوروف در ایروان: کوشش برای تردید در توافق آتش بس قره باغ قابل قبول نیست

به گزارش مجله گذر عمر، وزیر امور خارجه روسیه در سرانجام سفر خود به پایتخت ارمنستان تأکید کرد، هر نوع کوشش برای زیر سئوال بردن مفاد بیانیه مشترک رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان درباره برقراری آتش بس در منطقه قره باغ، غیر قابل قبول است.

لاوروف در ایروان: کوشش برای تردید در توافق آتش بس قره باغ قابل قبول نیست

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در انتها سفر خود به ایروان، پایتخت ارمنستان بیان کرد که هر نوع کوشش برای زیر سئوال بردن بیانیه مشترک رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان درباره برقراری آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی، غیر قابل قبول است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت: در مذاکرات امروز، توجه اصلی به روی وظایف مربوط به حصول اطمینان از اجرای روشن و کامل بیانیه مشترک رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان در تاریخ 9 نوامبر (19 آبان ماه) در مورد توقف جنگ در منطقه قره باغ و اجرای عملیات حفاظت از صلح و همچنین انجام اقدامات انسان محبت آمیز در حمایت از مردم غیرنظامی منطقه معطوف بود و همه طرفین به اتفاق تأکید کردند که کوشش برای زیر سئوال بردن این بیانیه، نه تنها در داخل کشور (ارمنستان) ، بلکه در خارج از کشور نیز غیرقابل قبول است.

به گفته وی، در جریان این مذاکرات، طرفین عزم خود را برای انجام همه اقدامات لازم به منظور ادامه اجرای این بیانیه تأیید کردند.

سرگئی لاوروف در جریان سفر خود به ایروان که در چارچوب هیئت بین وزارت خانه ای روسیه صورت گرفت، ابتدا با آرمن سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان ملاقات و گفت وگو کرد. جزییاتی از این ملاقات منتشر نشده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین نخستین ملاقات حضوری با آرا آیوازیان وزیر امور خارجه جدید ارمنستان را برگزار کرد. این نشست کوتاه و تنها به منظور آشنایی دو طرف بود.

ملاقات اصلی لاوروف در ایروان با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان صورت گرفت. وی در این نشست تأکید کرد که روسیه پس از امضای بیانیه سه جانبه آتش بس، قبل از هر چیز، به لزوم حل و فصل مسائل انسانی و بازگشت پناهندگان در قره باغ کوهستانی متعهد است. به گفته او، روسیه سازمان های بین المللی را تشویق می نماید تا بیشتر به ساکنان این منطقه یاری نمایند.

نیکول پاشینیان هم در ملاقات با وزیر خارجه روسیه یادآور شد که دو کشور در مورد آینده راهبردی دیدگاه مشترک دارند. به گفته وی، برای ارمنستان نه تنها ادامه، بلکه همچنین با در نظر دریافت شرایط فعلی، تعمیق روابط با فدراسیون روسیه و توسعه کانال های تعامل برای غلبه بر اوضاع بوجود آمده در کشور و به طور کلی در منطقه، بسیار اهمیت دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 319

به "لاوروف در ایروان: کوشش برای تردید در توافق آتش بس قره باغ قابل قبول نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف در ایروان: کوشش برای تردید در توافق آتش بس قره باغ قابل قبول نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید