فناوری پرداخت با کف دست در فروشگاه های آمازون

به گزارش مجله گذر عمر، شرکت آمازون با رونمایی یک فناوری، به خریداران امکان می دهد کف دست خود را اسکن نموده و آن را به کارت اعتباری یا حساب کاربری آمازون خود مرتبط نموده و پول کالاهای خریداری شده را پرداخت نمایند.

فناوری پرداخت با کف دست در فروشگاه های آمازون

آمازون فناوری پرداخت با کف دست را در برخی از شعب فروشگاههای زنجیره ای هول فودز نزدیک دفتر مرکزی آمریکای خود عرضه کرد که به خریداران یاری می نماید صورتحساب خریدشان را سریعتر پرداخت نمایند.

این فناوری آمازون وان نام دارد و پس از تنظیمات اولیه که کمتر از یک دقیقه زمان می برد، خریداران می توانند دستشان را در بخش رجیستر اسکن نمایند تا بدون احتیاج به باز کردن کیف پول، پول مواد غذایی که خریده اند را پرداخت نمایند.

آمازون برای نخستین بار این فناوری را اواخر سال گذشته عرضه کرد و در آن موقع اعلام نموده بود که این فناوری می تواند در استادیومها، ساختمانهای اداری و سایر فروشگاهها مورد استفاده قرار گیرد. آمازون تا به امروز از این فناوری در چندین فروشگاه بدون صندوق خود استفاده نموده و اعلام نموده است که هزاران نفر برای استفاده از آن ثبت نام نموده اند اما آمار مشخصی ارائه نداده است.

کارشناسان حریم خصوصی نسبت به استفاده شرکتها از اطلاعات بیومتریک مانند اسکن چهره یا کف دست هشدار داده اند زیرا ریسک هک شدن این اطلاعات و سرقت وجود دارد. آمازون اعلام نموده که تصاویر کف دست را در بخش امنی از سرویس ابری خود نگهداری می نماید و این اطلاعات در دستگاه آمازون وان ذخیره نمی شوند. همچنین خریداران می توانند هر زمان که بخواهند برای حذف اطلاعاتشان درخواست نمایند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، یک فروشگاه هول فودز در سیاتل که خانه آمازون محسوب می گردد استفاده از این فناوری را از روز چهارشنبه شروع کرد. چندین شعبه دیگر این فروشگاه زنجیره ای هم استفاده از فناوری آمازون وان را تا چند ماه آینده شروع می نمایند. آمازون به استفاده از این فناوری در مکانهای دیگر اشاره ای ننموده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 665

به "فناوری پرداخت با کف دست در فروشگاه های آمازون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری پرداخت با کف دست در فروشگاه های آمازون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید