عراق، پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز عین الاسد و تاکید عراقی ها بر لزوم خروج بیگانگان

به گزارش مجله گذر عمر، منابع عراقی در حالی از تحرکات هوایی آمریکا بر فراز عین الاسد و مناطق اطراف آن در الانبار خبر می دهند که نمایندگان و رهبران گروه های سیاسی عراقی بر خروج نظامیان آمریکایی اصرار دارند.

عراق، پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز عین الاسد و تاکید عراقی ها بر لزوم خروج بیگانگان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، ابواحمد البصری از رهبران ائتلاف دولت قانون امروز یکشنبه اعلام کرد: امیدها به دولت جدیدی است که پس از انتخابات مجلسی تشکیل می گردد تا نظامیان آمریکایی را بیرون کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود: ما به دولت کنونی امیدی چندانی نداریم تا نظامیان آمریکایی را بیرون کند؛ اما این امید به دولت جدیدی که پس از انتخابات تشکیل خواهد شد، زیاد خواهد بود.

این رهبر ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد: خروج نظامیان آمریکایی از عراق در گرو دولت های آمریکا و عراق است. دولت کنونی آمریکا یعنی دولت ترامپ بحران آفرین، مایوس نماینده و منفعل بود و از همین رو امیدواریم که دولت بایدن تحولی رخ دهد و سیاست های آن در خاورمیانه و عراق تغییر کند.

از سوی دیگر مهدی آمرلی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق تاکید نمود که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق ملزم به بیرون راندن نیروهای خارجی ظرف کمتر از یک سال است.

وی اضافه نمود: خروج نظامیان آمریکایی به ثبات و امنیت کشور ما منجر می گردد و ما را قادر به برقراری امنیت و حاکمیت کشور بدون تعدی خارجی می نماید.

آمرلی تاکید نمود: مصطفی الکاظمی نخست وزیر باید همه نیروهای خارجی بیرون نه اینکه شماری از نیروهای آمریکایی بروند و شمار دیگری بمانند.

وی اضافه نمود: مدت زمان سه ساله ای که واشنگتن معین نموده است، مورد مخالفت ما واقع شده است و هرگز قابل قبول نیست.

هشدار رئیس سازمان حشد شعبی عراق درباره طرح های تجزیه طلبانه

فالح الفیاض رئیس سازمان حشد شعبی عراق در مجلس یادبود شهید ابومهدی المهندس در استان الانبار عراق اعلام کرد: حشد شعبی نیروی شیعی نیست، زیرا همه ساکنان این استان با هم به مقابله با داعش پرداختند و خونهایشان در هم آمیخت. حشد العشائری بازوی اساسی حشد شعبی در کنار دیگر نیروهای امنیتی عراق است.

وی اضافه نمود: بعضی از بزرگداشت شهدای ما احساس شرم می نمایند و این نامطلوب و ناپسند است. عراقی ها هم خون هستند و هر که خلاف ان فکر می نماید یک متوهم است.

رئیس سازمان حشد شعبی عراق ضمن هشدار درباره تجزیه طلبانه، اعلام کرد: ما درباره طرح هایی که زمزمه می گردد از جمله طرح اقلیم ها و تجزیه طلبی و طرح های فرامرزی و امثال آن مطرح می گردد، هشدار می دهیم. بعضی تصور می نمایند که توطئه به سرانجام رسیده است و هر آنچه در این شهر یعنی الانبار به دنبالش بودند، تمام شده است اما درس های تاریخی در روزگار قدیم و جدید باید مورد توجه واقع گردد و نباید غافل باشیم.

تحرکات گسترده هوایی آمریکا در غرب عراق

از سوی دیگر یک منبع امنیتی عراقی امروز یکشنبه از تحرکات هوایی نظامیان آمریکایی برای تامین امنیت پایگاه نظامی عین الاسد در غرب الانبار اطلاع داد و اعلام کرد: بالگردهای آمریکایی اقدام به پروازهای گسترده به منظور تامین امنیت اطراف پایگاه عین الاسد در ناحیه البغدادی در بخش هیت در استان الانبار از بیم حملات به این پایگاه نموده اند.

این منبع اعلام کرد: بعضی منابع احتمال دادند که این تحرکات آمریکایی ها در اطراف پایگاه با هدف اقدامات پیشگیرانه باشد. نیروهای امنیتی عراقی هم تدابیر شدیدی را در همه مناطق غربی به عنوان اقدامی احتیاطی انجام دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 485

به "عراق، پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز عین الاسد و تاکید عراقی ها بر لزوم خروج بیگانگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز عین الاسد و تاکید عراقی ها بر لزوم خروج بیگانگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید