شهرستان دشتستان به قطب آموزش&zwnjهای مهارتی در حوزه کشاورزی تبدیل گردد

به گزارش مجله گذر عمر، خبرنگاران/بوشهر مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با اشاره به ظرفیت های کشاورزی در شهرستان دشتستان، مطرح نمود: این شهرستان باید به قطب آموزش های مهارتی در حوزه کشاورزی در سطح استان بوشهر تبدیل گردد.

شهرستان دشتستان به قطب آموزش&zwnjهای مهارتی در حوزه کشاورزی تبدیل گردد

عبدالمجید دراهکی در نشست با رئیس و کارکنان مراکر آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دشتستان با اشاره به مهارت آموزی 3 هزار و 240 نفر از روستائیان و عشایر استان بوشهر در 8 ماهه امسال، اظهار کرد: 494 هزار و 760 نفر ساعت در بخش روستایی و29 هزار و 529 نفر ساعت در حوزه عشایر برای آموزش های مهارتی اجرا شد.

وی ظرفیت شهرستان دشتستان در حوزه توسعه آموزش های مهارتی در سطح روستاها را بسیار زیاد خواند و اضافه نمود: آموزش های مهارتی در حوزه کشاورزی،دامپروری،صنایع دستی و خدمات باید بصورت ویژه در روستاهای شهرستان دشتستان توسعه یابد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به ظرفیت های کشاورزی در شهرستان دشتستان، اضافه نمود: این شهرستان باید به قطب آموزش های مهارتی در حوزه کشاورزی در سطح استان بوشهر تبدیل گردد.

این مسئول اجرای پیروز 202 دوره آموزی در روستاهای استان را نشان از ظرفیت بخش روستایی در توسعه مهارت آموزی دانست و گفت: آموزش فنی و حرفه ای برای متقاضیان شغل و یا ارتقای شغل به ویژه کارآفرینی درمناطق روستایی وعشایری دربخش های کشاورزی، صنایع دستی وگردشگری با اولویت استفاده از خدمات نوین و مشارکت در فعالیت ها و بهبود تولیدات ارائه می گردد.

دراهکی با اشاره به به مهارت آموزی 2 هزار و 450 نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دشتستان، اعلام کرد: یکی از مهمترین اهداف آموزش مهارت های فنی و حرفه ای افزایش بهره وری نیروی کار است که مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر در این زمینه همکاری تنگاتنگی با صنایع و مراکز آموزش عالی دارد.

وی با بیان اینکه رشته های فنی ، صنعتی ، کشاورزی و خدماتی بیشترین متقاضی را درشهرستان دشتستان دارند، ادامه داد: منطبق کردن ارائه آموزش های مهارتی با احتیاج بازار کار به وسیله بروزرسانی آموزش های مهارتی، کوشش و پیگیری در راستای ایجاد فضای مطالعاتی به وسیله همکاری با دانشگاه ها ، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و توجه به مقوله کشاورزی در دشتستان از ارکان اصلی در تاثیر بیش از پیش آموزش های مهارتی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار بوده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر خواهان توسعه همه جانبه آموزش های مهارتی در سطح استان بر اساس ظرفیت های منطقه ای با همکاری همه فعالین حوزه مهارت آموزی شد و توضیح داد: آموزش های مهارتی توسط کادر مجرب آموزشی و با تجهیزات نوین و در قالب استانداردهای بین المللی اجرا می شد تا بستر لازم برای رسیدن به اهداف سازمان و ایجاد زمینه اشتغال پایدارفراهم گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 410

به "شهرستان دشتستان به قطب آموزش&zwnjهای مهارتی در حوزه کشاورزی تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرستان دشتستان به قطب آموزش&zwnjهای مهارتی در حوزه کشاورزی تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید