شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به استقبال بهار می رود خبرنگاران

به گزارش مجله گذر عمر، نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از اقدامات این شرکت در ماه پایانی سال برای استقبال از بهار 1400 اطلاع داد.

شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به استقبال بهار می رود خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند ماه سالجاری طبق برنامه ریزی های اجرا شده اقدامات مختلفی در تمامی بخش ها برای استقبال از بهار شروع شده گفت: به علت جلوگیری از شیوع ویروس، ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان افراد را ترغیب به کاهش سفر های غیر ضرور می نمایند بر همین اساس سال جاری نیز همانند سال گذشته برنامه حرکتی خاصی برای آخرین پنجشنبه سال و تعطیلات نوروز نداریم و طبق جدول زمانبندی روز های تعطیل سرویس دهی خواهیم داشت.

وی اضافه نمود: در سایر روز ها با توجه به کاهش حجم مسافر برنامه نیمه تعطیل اجرا می گردد این برنامه تا روز 13 فروردین 1400 ادامه دارد و از روز شنبه 14 فروردین دوباره حرکت قطار ها همانند برنامه روز های عادی اجرا می گردد. همچنین تیم های تعمیراتی. برای برطرف نواقص احتمالی در ایستگاه ها مستقر و آماده انجام خدمات هستند.

نوبخت در ادامه گفت: از اسفند ماه سال 98 با توجه به شیوع ویروس کرونا ضدعفونی و شستشوی قطار ها روزانه در چند نوبت انجام می گردد، اما در روز های پایانی سال، برای استقبال از بهار علاوه بر نظافت های روزانه، شستشوی نمای ایستگاه ها، فضا های مسقف و نظافت کف و دیوار سالن ها، حریم ریلی و جایگاه ها، فرش ها و موکت های نمازخانه ها نیز انجام می گردد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه توضیح داد: با هماهنگی و همکاری شهرداری های مناطق مختلف 22 گانه جهت زیباسازی فضا های بیرونی ایستگاه ها و هواکش های میان تونلی، کاشت نهال ها، هرس و نظافت محوطه فضای سبز ایستگاه های رو زمینی، سرویس خارج از برنامه آسانسور ها و پله های برقی ها و برطرف نواقص تمام ایستگاه ها کوشش نموده ایم جلوه بصری زیبایی به ایستگاه های متروی تهران و حومه بدهیم.

نوبخت در ادامه به انجام بازرسی ازتمامی اماکن فنی ایستگاه ها، پایانه ها و پست های برق و تهیه چک لیست های مربوطه و اعلام موارد ناایمن و خراب اشاره نمود و اضافه نمود: شارژ تمامی کپسول های اطفا حریق در قطار ها و اماکن فنی و ساختمان ها وجعبه های آتش نشانی (فایر باکس) در اماکن مترو نیز برای برطرف نواقص احتمالی انجام می گردد.

وی در ادامه توضیح داد: روانکاری سامانه تهویه تمامی ایستگاه ها و پیگیری جهت برطرف نواقص احتمالی تهویه ها در دستور کار برنامه های استقبال از بهار شرکت بهره برداری متروی تهران قرار گرفته است.

نوبخت همچنین آنالیز و برنامه ریزی جهت اعمال تغییر ساعت رسمی کشور بر روی سیستم های ساعت در ایستگاه ها، اماکن و دستگاه ضبط تصاویر دوربین ها بعد از تغییر ساعت رسمی کشور، نظارت بر عملیات پیشگیرانه نگهداری و تعمیرات سیستم های مخابراتی خطوط وهماهنگی و نظارت جهت برطرف خرابی ها و بهبود پوشش اپراتور های تلفن همراه، تجهیزات بیسیم قطارها، سیستم های تلفنی، مخابرات نیز انجام می گردد.

وی به نظافت و شن کشی تمامی قطعات فضای سبز پایانه مهرشهر، آماده باش و آماده سازی پمپ های کف کش برای مقابله با آبگرفتگی های احتمالی در پایانه مهرشهر در ایام نوروز اشاره نمود و گفت: تعمیرات پیشگیرانه خارج از برنامه ماشین سوزن ها، سیستم ATP لکوموتیوها، چراغ های سیگنال علائم، جهت اطمینان از کارکرد صحیح آن ها نیز انجام می گردد؛ و اکیپ های تعمیرات اضطراری توسط پیمانکار نگهداری و تعمیرات در ایام تعطیلات آماده باش هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 579

به "شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به استقبال بهار می رود خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به استقبال بهار می رود خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید