شرایط انجام تست کرونا از مادران باردار و نوزاد آنها

به گزارش مجله گذر عمر، یک پزشک فوق تخصص نوزادان در مورد نحوه و شرایط انجام تست کرونا از مادر باردار و نوزادش توضیحاتی ارائه کرد و گفت: رِنج واگیری بیماری کووید19 در اطفال و بچه ها حدودا یک تا 5 درصد جمعیت دنیاست و 30درصد از بیماران کرونا مثبت در تمام رده های سنی بدون علامت اند.

شرایط انجام تست کرونا از مادران باردار و نوزاد آنها

به گزارش خبرنگاران، دکتر ناصح در مورد اینکه کدام مادر باردار کاندید آنالیز های بیشتر در مورد کووید19 است، گفت: مادری که طی 14 روز گذشته در تماس با فرد مبتلا به کرونا بوده است باید مورد آنالیز قرار گیرد و حتی اگر علامتی نداشته باشد باید ترجیحا دوبار تست PCR به فاصله حداقل 24 ساعت انجام دهد. در صورت منفی شدن پاسخ تست می توان امیدوار بود مادر به کرونا مبتلا نشده و عوارضی برای جنین نخواهد داشت.

وی اضافه نمود: در صورتی که مادر باردار به بیماری کرونا مبتلا شده و بهبود یافته باشد، پس از بهبودی باید هر دو هفته یک سونوگرافی انجام دهد تا شرایط جنین مورد آنالیز قرار گیرد؛ چون این احتمال وجود دارد که بیماری ممکن است باعث تاخیر رشد داخل رحمی شده و سندروم زجر جنینی را به دنبال داشته باشد.

وی در مورد مادران مبتلا به بیماری کووید-19 که زایمان می نمایند، توضیح داد: نوزاد به جهان آمده از این مادر باید 14 روز جدا از مادر نگهداری گردد، اگر به هر دلیلی مادر مجبور به نگهداری از فرزندش است یا نمی توان نوزاد و مادر را در جایی مجزا از هم نگهداری کرد، حتما باید فاصله دو متر را میان نوزاد و مادر رعایت کنیم.

بنابر اعلام کانال خبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی اضافه نمود: در صورتی که نوزادی مشکوک به کرونا بود باید اگر علامت ندارد دو تست PCR به فاصله 24 ساعت از او بگیریم و اگر تست منفی بود می توان گفت نوزاد بی خطر است. اگر نوزادی نیز علائم بیماری داشته باشد زمانی می گوییم می تواند ترخیص گردد که به مدت سه روز تبش قطع شده باشد و حال عمومی مناسبی داشته باشد و دو تست منفی PCR از او گرفته شده باشد.

وی گفت: در مورد موارد شدید بیماری نیز احتیاج به مراقبت در بخش های ویژه است. درخصوص اطفال و نوزادان آمار و مستندات نشان می دهد احتمال ابتلا در این گروه کمتر است و اگر مبتلا شوند نیز علائم سبکی دارند، ما بیشتر نگران انتقال بیماری از آنها به سایرین هستیم. رِنج واگیری بیماری کووید19 در اطفال و بچه ها حدودا یک تا 5 درصد جمعیت جهانست و 30درصد از بیماران کرونا مثبت در تمام رده های سنی بدون علامت اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 40

به "شرایط انجام تست کرونا از مادران باردار و نوزاد آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط انجام تست کرونا از مادران باردار و نوزاد آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید