سلامت کادر درمانی در مقابل کرونا با سیستم های روباتیکی تامین می شود

به گزارش مجله گذر عمر، شبیه سازی روباتیک به کادر درمانی اجاز می دهد تا با حفظ فاصله خود با فرد آلوده به بیماری از آن ها نمونه برداری کنند.

سلامت کادر درمانی در مقابل کرونا با سیستم های روباتیکی تامین می شود

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، شبیه سازی روباتیک به کادر درمانی اجاز می دهد تا با حفظ فاصله خود با فرد آلوده به بیماری از آن ها نمونه برداری کنند. حتی کادر درمانی که از ماسک و شیلد استفاده می کنند نیز باید هنگام نزدیک شدن به بیماران کووید-19 مراقب و هوشیار باشند. اینجا جاییست که سیستم روباتیک جدید وارد عمل شده و به آن ها اجازه می دهد هنگام نمونه برداری فاصله خود را با بیمار حفظ کنند.

در موسسه مکانیک و مواد کره (KIMM) و کالج پزشکی دانشگاه دونگوک یک سیستم اولیه شامل یک مجموعه کنترل کامپیوتری و روباتیک توسعه داده شده است. در این شبیه سازی بیمار مقابل سیستم قرار گرفته و با پیشانی و چانه سر خود را روی دستگاه تنظیم می کند.

با استفاده از دوربین فیلمبرداری واقعی متصل به دستگاه، پزشک متخصص روبات را برای دریافت نمونه به بینی و دهان بیمار می فرستد. یک کنترل کننده شبیه به دسته های بازی سواب را در حالیکه از یک کنترل میله ای شکل روان برای حرکت دادن آن استفاده می شود، بالا و پایین، عقب و جلو می کند.

به علاوه، بیمار و پزشک نباید در یک اتاق باشند و یک سیستم صوتی-مجازی به آن ها اجازه می دهد تا با هم در ارتباط داشته باشند. دکتر Joonho Seo می گوید: این فناوری اجازه می دهد تا نمونه هایی از افرادی که علائم بیماری های پرخطر دارند به راحتی و بدون تماس مستقیم دریافت شود. من انتظار دارم که این دستگاه در غربالگری بیماری های پرخطری مانند COVID-19 مفید باشد، و امیدوارم که به ایمنی و رفاه کادر پزشکی در طول بیماری های وا گیر و همه گیر کمک کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 146

به "سلامت کادر درمانی در مقابل کرونا با سیستم های روباتیکی تامین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلامت کادر درمانی در مقابل کرونا با سیستم های روباتیکی تامین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید