سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی: نمی توان شرایط را برای برگزاری لیگ فوتبال پیش بینی کرد، افزایش فاصله تست های PCR

به گزارش مجله گذر عمر، گروه استان ها- سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: سازمان لیگ فوتبال اقدامات خوبی انجام داده اما شرایط کرونا روزانه تعیین می شود و نمی توانیم از هم اکنون شرایط را برای برگزاری لیگ برتر فوتبال پیش بینی کنیم.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی: نمی توان شرایط را برای برگزاری لیگ فوتبال پیش بینی کرد، افزایش فاصله تست های PCR

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، مهرزاد خلیلیان در خاتمه دیدار فینال لیگ برتر فوتسال بین تیم های گیتی پسند اصفهان و مس سونگون، در جمع خبرنگاران گفت: از همه درخواست کردیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، چون سلامت ورزشکاران، داوران، کادر فنی و سایر عوامل مسابقه برای ما در اولویت بود.

وی افزود: خوشبختانه امروز بازیکنان 2 تیم شادی پس از گل انجام نمی دادند و درباره مصاحبه های پس از بازی نیز مجبور بودیم میکسدزون نداشته باشیم. ان شاءالله شرایط شیوع کرونا در کشور بهتر شود تا این موارد نیز به مرور به شکل قبل برشود.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی درباره اینکه آیا نمی شد با سرمربیان تیم ها هم مصاحبه کرد، ادامه داد: زمانی که تعداد افراد زیاد باشد خطر افزایش می یابد و شرایط از کنترل خارج می شود و ممکن است در زمان مصاحبه افراد دیگری نیز به جمع خبرنگاران اضافه شوند که ممکن است خطرآفرین باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران درباره آخرین شرایط برگزاری لیگ برتر فوتبال گفت: مسئولان سازمان لیگ فوتسال برای دیدار امروز بسیار خوب عمل کردند که جای تشکر دارد. سازمان لیگ فوتبال نیز اقدامات خوبی انجام داده اما شرایط کرونا روزانه مشخص می شود و نمی توانیم از هم اکنون شرایط را پیش بینی کنیم. امیدوارم شرایط بهتر شود اما متأسفانه شرایط برخی استان ها دوباره قرمز شد. البته مانند همه جای دنیا باید با کرونا هم زیستی کنیم، پروتکل ها و دستورالعمل ها را دقیق تر و با حساسیت بالا اجرا کرده و تلاش کنیم که شرایط روز به روز بهتر شود؛ مانند اتفاقی که امروز افتاد.

خلیلیان درباره اینکه آیا ممکن است شهرهای قرمز از میزبانی لیگ فوتبال محروم شوند، افزود: این موضوع را باید از مسئولان سازمان لیگ بپرسید.

وی درباره شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی در نخستین دیدار فینال لیگ برتر فوتسال اعلام نمود: در مجموع شرایط خوب بود. یکی دو اشکال کوچک وجود داشت که با هماهنگی هیئت پزشکی ورزشی اصفهان رفع شد. همه به خصوص مسئولان سازمان لیگ فوتسال از کار پزشکان و افسران کنترل سلامت راضی بودند. البته خطر همچنان وجود دارد و نباید شرایط برای ما عادی شود یا دچار افسردگی شویم و یا اینکه بخواهیم دوباره به قرنطینه برگردیم. باید مراقبت های سلامتی و انجام فعالیت ورزشی را در کنار هم در نظر بگیریم و انجام دهیم.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی درباره اعتراض برخی تیم های لیگ برتری به هزینه تست PCR گفت: به آنها حق می دهم اما چاره ای نیست. البته برای فوتبال خبرهای خوبی داریم و با هماهنگی معاون بهداشتی وزیر بهداشت مقرر شد به جای اینکه مثبت شدن تست 5 نفر به قرنطینه یک تیم منجر شود، این میزان به 25 درصد افراد هر تیم افزایش یابد. همچنین فاصله تست های PCR نیز افزایش پیدا کرد. معاون وزیر بهداشت عنوان کرده از رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری نمازهای جمعه و همچنین در بخش ورزش راضی هستند و خوشبختانه 80 درصد پروتکل ها در فوتبال اجرا شده است.

165، ف

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 118

به "سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی: نمی توان شرایط را برای برگزاری لیگ فوتبال پیش بینی کرد، افزایش فاصله تست های PCR" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی: نمی توان شرایط را برای برگزاری لیگ فوتبال پیش بینی کرد، افزایش فاصله تست های PCR"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید