ستاری: امنیت غذایی با نفوذ فناوری ارتقا می یابد، شرکت های دانش بنیان محصولات فناورانه را وارد بازار می نمایند

به گزارش مجله گذر عمر، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، گفت: این معاونت و جهاد کشاورزی در 6 سال گذشته کاری های علمی و فناورانه خوبی داشته اند که واردات در حوزه محصولات مرتبط با امنیت غذایی عدد قابل توجهی را شامل می گردد و این واردات هم در حوزه های فناورانه مانند واکسن های دام و طیور و پروبیوتیک ها و هم در حوزه های غیر فناورانه همچون ذرت مشاهده می گردد.

ستاری: امنیت غذایی با نفوذ فناوری ارتقا می یابد، شرکت های دانش بنیان محصولات فناورانه را وارد بازار می نمایند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشستی بین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با حضور جمعی از معاونان و مسؤولان هر دو دستگاه برگزار گردید.

دی ماه سال 98 بود که رئیس جمهوری ابلاغیه ای را به تمام دستگاه های دولتی برای استفاده از ظرفیت علمی و فناورانه کشور و توان متخصصان صادر کرد تا برطرف نیازهای داخل از این راستا انجام گردد، از همان زمان جهاد کشاورزی و معاونت علمی و فناوری همکاری های مشترک خود برای تحقق این هدف شروع کردند.

توسعه اقتصاد دانش بنیان؛ اولویت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این نشست گفت: معاونت علمی و فناوری و جهاد کشاورزی در 6 سال گذشته کاری های علمی و فناورانه خوبی داشته اند. توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه کشاورزی یکی از اولویت های اصلی در معاونت علمی و فناوری است.

ستاری ادامه داد: از 2 سال پیش پروژه های مرتبط با امنیت غذایی به عنوان مبحثی مهم در معاونت علمی شروع شد. واردات در حوزه محصولات مرتبط با امنیت غذایی عدد قابل توجهی را شامل می گردد این واردات هم در حوزه های فناورانه مانند واکسن های دام و طیور و پروبیوتیک ها و هم در حوزه های غیر فناورانه همچون ذرت مشاهده می گردد.

وی با اشاره به ایجاد کارگروه های تخصصی در مدیریت جدید وزارت کشاورزی گفت: البته اقدامات تاثیرگذار خوبی در این حوزه اجرا شده و بر اساس میزان واردات محصولات برنامه های جدیدی در حال آماده سازی است تا امنیت غذایی با استفاده از تولیدات ایران ساخت تامین گردد. در این صورت خودکفایی و استقلال کشور را در این حوزه شاهد خواهیم بود. در صورت برزو بحران ها نیز می توانیم مقابله خوبی با این بحران ها داشته باشیم.

ستاری همچنین گفت: برنامه های مفصلی تدوین شده و محصولات به زودی به وسیله شرکت های دانش بنیان و فناور به بازار وارد می گردد که می توان به محصولاتی در حوزه واکسن های دام و طیور و اشاره نمود.

همکاری ها با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال گسترش است

همچنین کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست بیان نمود: بخش کشاورزی دارای مسائل زیادی است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افق خوبی پیش روی این حوزه قرار گرفته است. هوشمندسازی یکی از مباحث مهم در این حوزه است که با فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها توسعه می یابد.

وی ادامه داد: برنامه کاملی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه یکپارچه سازی اطلاعات و هوشمندسازی داریم و برای خرید کودهای شیمیایی و زیستی آماده انعقاد قرارداد با شرکت های فناور و فعال در این حوزه هستیم. استفاده از سرشاخه های نیشکر نیز یکی از برنامه های خوبی است که وجود دارد تا با استفاده از این سرشاخه ها در بخش کشاورزی واردات کاهش یابد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 95

به "ستاری: امنیت غذایی با نفوذ فناوری ارتقا می یابد، شرکت های دانش بنیان محصولات فناورانه را وارد بازار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: امنیت غذایی با نفوذ فناوری ارتقا می یابد، شرکت های دانش بنیان محصولات فناورانه را وارد بازار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید