رویگردانی ایالت های کلیدی از ترامپ

به گزارش مجله گذر عمر، نظرسنجی های تازه نشان می دهد بعضی ایالت های کلیدی آمریکا که در انتخابات 2016 برگ برنده ترامپ بوده اند، حالا از او روی گردان شده و به سمت جو بایدن تمایل پیدا نموده اند.

رویگردانی ایالت های کلیدی از ترامپ

به نقل از نشریه پولیتیکو، شهروندان و رأی دهندگان در شهرهای عظیم و حومه ها در سراسر آمریکا امید دونالد ترامپ را از کارزرهای انتخاباتی نقش بر آب می نمایند. به عنوان مثال در پنسیلوانیا (یکی از ایالت های شرقی آمریکا با مرکزیت هریسبورگ که سومین شهر پرجمعیت آمریکا بشمار می رود) محل زندگی یکی از عظیمترین جمعیت های دارای سنین 65 سال و بالاتر است که در نتیجه حمایت این منطقه از جو بایدن ضربه سهمگینی به ترامپ بزند. به عبارتی این یک چالش عظیم بر سر راه رییس جمهوری کنونی است که چنین ایالت های کلیدی از وی روی بگردانند.

چهار سال پیش، ترامپ نخستین رییس جمهوری جمهوریخواهی بود که توانسته بود از سال 1988 به این سو، توسط مردم این منطقه انتخاب گردد. اکنون با گذشت کمتر از 100 روز تا انتخابات، نظرسنجی ها نشان می دهد که رای دهندگان این ایالت باردیگر نظرشان فرق نموده و به نامزد دموکرات روی آورده اند. براساس میانگین نظرسنجی اجرا شده توسط موسسه ریل کلیر پالیتیکس RealClearPolitics، جو بایدن در این ایالت 6 درصد از ترامپ جلوتر است. از سوی دیگر، بایدن که حزب او قدرت ندارد، نامزد تغییرات است. این یک مزیت عظیم به حساب می آید.

مقامات دموکرات از جمله رهبران حزب و استراتژیست های پنسیلوانیا در مورد پیشتازی یک نامزد دموکرات در این منطقه می گویند: دلیل این امر سوء رفتار ترامپ در واکنش به کووید-19 به ویژه برای سالمندان است که در پنسیلوانیا جمعیت عظیمی از جامعه را تشکیل می دهند. این مقامات یکی دیگر از دلایل محبوبیت بایدن در پنسیلوانیا را، تبار وی می دانند که از اهالی اسکرانتون (یکی از شهرهای پنسیلوانیا) و زمانی نیز سناتور دلاور (یکی از ایالت های شمال شرقی آمریکا و همسایه جنوب شرقی پنسیلوانیا) بوده است.

اما از دیدگاه بعضی دموکرات ها، بازنده دانستن ترامپ از حالا می تواند یک خطای عظیم باشد.

در سال 2016، ترامپ با 44 هزار رای و برخلاف انتظارات، در پنسیلوانیا پیروز شد. درواقع ترامپ توانست رای اکثریت طبقه کارگر این ایالت و بسیاری از مناطق دموکراتیک در شمال شرقی و شمال غربی پنسیلوانیا را بدست آورد.

بعضی دیگر از مقامات دموکرات همچنین قدرت مالی ترامپ را یکی از نقاط قوت وی می دانند که می تواند سبب نگرانی باشد. بایدن در ماه های گذشته در کوشش برای تشریح برنامه های بهبود مالی، از جمله احیای صنعت فراوری کشور و افزایش هزینه های فدرال برای کالاهای ساخت آمریکا بوده است.

در این میان کارزار انتخاباتی ترامپ دست از کوشش برنداشته و برای پایین آوردن محبوبیت بایدن در پنسیلوانیا کارهای بسیاری انجام داده است؛ از جمله صرف 4 میلیون و 400 هزار دلار برای تبلیغات گمراه نماینده که ادعا می نماید پلیس با حمایت بایدن مانع ادامه آن شده است. ادعایی که بایدن آن را رد نموده است.

تیم ترامپ همچنین در راستای کارزار ضد بایدن که در پنسیلوانیا به راه انداخته، به حمایت های گذشته وی از لوایح سختگیرانه بر مبنای جرم و معاملات آزاد تجارت و راهبردهای وی در سال 2016 علیه هیلاری کلینتون (رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات 2016) در میان طبقه کارگر استفاده می نماید.

با این حال برندن بویل نماینده دموکرات فیلادلفیا (یکی از شهرهای عظیم پنسیلوانیا) در مجلس نمایندگان معتقد است: در اواسط ماه نوامبر پس از پیروزی جو بایدن و پس از آنکه دموکرات های کرسی های قابل توجهی را در مجلس نمایندگان و سنا بدست آوردند، ما به سال 2020 نگاهی خواهیم انداخت؛ سالی جنجالی که ارزش این همه نظرسنجی را داشت.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 193

به "رویگردانی ایالت های کلیدی از ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویگردانی ایالت های کلیدی از ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید