خبرنگاران 1.2 هزار تن خرما برای فرآوری در واحد کنسانتره استان سمنان خریداری شد

به گزارش مجله گذر عمر، سمنان- خبرنگاران- مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: یکهزار و 230 تن خرمای درجه 3 از استان های جنوبی کشور برای فرآوری در واحد کنسانتره میوه استان در شهرستان شاهرود خریداری شد.

خبرنگاران 1.2 هزار تن خرما برای فرآوری در واحد کنسانتره استان سمنان خریداری شد

احسان عباسپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، ابراز داشت: خرمای درجه سه (خرمای صنعتی) از استان های بوشهر و هرمزگان خریداری می گردد و تا کنون 230 تن خریداری و به سردخانه های استان سمنان منتقل شده است.

وی گفت: یک هزار تن خرمای صنعتی دیگر نیز در برنامه خرید تعاون روستایی استان سمنان و انتقال به سردخانه های استان واقع شده است.

وی ادامه داد: خرمای صنعتی خریداری شده به منظور تکمیل فرآیند رسیده شدن و آماده شدن برای فرآوری در سردخانه نگهداری می گردد و از ماه آینده به واحد کنسانتره میوه در شهرستان شاهرود برای فرآوری منتقل می گردد.

عباسپور توضیح داد: خرمای صنعتی از استان های هرمزگان و بوشهر به ازای هر یک کیلوگرم 25 تا 30 هزار ریال خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان یادآور شد: خرمای صنعتی خرمای درجه سه محسوب می گردد که کیفیت کمتری نسبت به خرماهای درجه یک و 2 دارد.

وی یادآور شد: خرمای فرآوری شده در واحدکنسانتره میوه در شهرستان شاهرود برای مصرف داخل استان سمنان است و میزان آن به قدری نیست که به خارج از استان صادر گردد.

عباسپور اضافه نمود: در بعضی مناطق استان سمنان مانند روستای طرود در شاهرود نخلستان خرما وجود دارد، اما کیفیت خرمای این مناطق بالا و میزان فراوری کم است، در حالی که برای فرآوری خرمای درجه سه استفاده می گردد.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: عرضه خرمای فرآوری شده در واحد کنسانتره شاهرود در بازار استان سمنان نقشی مهم در حفظ ثبات قیمت خرما در بازار استان دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 330

به "خبرنگاران 1.2 هزار تن خرما برای فرآوری در واحد کنسانتره استان سمنان خریداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 1.2 هزار تن خرما برای فرآوری در واحد کنسانتره استان سمنان خریداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید