خبرنگاران هواشناسی کردستان در مورد کاهش دما هشدار داد

به گزارش مجله گذر عمر، سنندج - خبرنگاران - هواشناسی کردستان در 2 سطح قرمز و نارنجی در مورد کاهش دمای هوا، وزش باد و بارش تگرگ طی چهار روز آینده هشدار داد.

خبرنگاران هواشناسی کردستان در مورد کاهش دما هشدار داد

کارشناس هواشناسی کردستان روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه به آنالیز و تحلیل آخرین نقشه ها و مدل های پیش یابی هواشناسی از امروز آدینه تا ظهر فردا شنبه از میزان ناپایداری های جوی سطح استان کاسته شده ولی همچنان شاهد وزش باد گاها شدید و به شکل نقطه ای رگبار باران، رعدوبرق، در نواحی مستعد بارش تگرگ بخصوص برای مناطق غربی استان خواهیم بود.

نشمیل احمدیانی اضافه نمود: به دنبال آن از بعدازظهر فردا شنبه تا اواخر وقت یکشنبه با تقویت موج تراز میانی جو در سطح استان به تناوب موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد شدید، در بعضی ساعات رگبار باران، رعدوبرق و در بعضی نواحی مستعد بارش تگرگ خواهد شد.

وی افزود: با توجه به ماهیت رگباری بارش های بهاری، آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی در بعضی از مناطق وجود دارد و انتظار می رود مقدار بارش ها در نیمه غربی استان قابل توجه تر باشد.

احمدیانی با بیان اینکه از روز دوشنبه تا ظهر سه شنبه جو منطقه نسبتا پایدار بوده و بجز افزایش ابر و گاهی وزش باد پدیده قابل توجه دیگری وجود ندارد یادآور شد: از روز یکشنبه تا صبح چهارشنبه دما بطور میانگین در طول شبانه روز 4 تا 6 درجه سلسیوس کاهش داشته و در مناطق سردسیر استان دمای شبانه و اول صبح به محدوده صفر درجه سلسیوس نزدیک خواهد شد.

وی اضافه نمود: ا توجه به شرایط تشکیل گردوخاک بر روی عراق و سوریه و وزش باد شدید در این مناطق و انتقال بخشی از آن به نیمه غربی کشور، در بعضی از ساعات امروز تا یکشنبه هفته آینده شاهد کاهش کیفیت هوا و دید افقی بخصوص برای فردا شنبه در سطح استان خواهیم بود.

احمدیانی گفت: هواشناسی کردستان با توجه به این پیش بینی ها به منظور وزش باد شدید و تندباد لحظه ای، شکل گیری گرد و خاک، کاهش دما در طول شبانه روز و بارش های رگباری و بهاره هشدار کشاورزی در سطح قرمز و نارنجی اعلام می نماید.

وی یادآور شد: این پدیده ها تا روز دوشنبه در غالب نواحی استان و بصورت گسترده وجود دارد و با توجه به وزش باد شدید و تندباد لحظه ای توصیه می گردد از استحکام سازه ها خصوصا سازه های کشاورزی مثل استحکام پوشش پلاستیکی، و درب و پنجره گلخانه ها اطمینان حاصل نموده و بهره برداران از از قیم برای نهال های جوان در باغات استفاده نمایند.

کارشناس هواشناسی کردستان اضافه نمود: با توجه به وجود گرد و خاک در آسمان کردستان بهره برداران باید تمهیدات لازم برای محافظت از کلنی های زنبورداری را اتخاذ نمایند.

احمدیانی در مورد کاهش دما نیز گفت: کشاورزان در این ارتباط نیز باید تمهیدات مقابله با سرمازدگی درختان ومیوه ها را با هدایت کارشناسان کشاورزی به ویژه در نواحی سردسیر و شمالی استان انجام دهند.

از عصر چهارشنبه تا صبح امروز نیز یک سامانه بارشی وارد آسمان کردستان شده بوده که در نهایت به علت شدت بارش ها در بعضی شهرستان ها آب ناشی از سیلاب وارد واحدهای تجاری و مسکونی شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 24

به "خبرنگاران هواشناسی کردستان در مورد کاهش دما هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هواشناسی کردستان در مورد کاهش دما هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید