خبرنگاران مراکز صنایع دستی و گردشگری فردیس برای نوروز 1400 آماده سازی شد

به گزارش مجله گذر عمر، کرج - خبرنگاران - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فردیس گفت: مراکز عرضه صنایع دستی و گردشگری این شهرستان برای بازدید گردشگران با رعایت پروتکل های کرونایی آماده شده است.

خبرنگاران مراکز صنایع دستی و گردشگری فردیس برای نوروز 1400 آماده سازی شد

حسین بحرینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: در بخش گردشگری باغ رستوران ها در شهرک ناز و خوشنام مشکین دشت و فردیس فعال است که با رعایت پروتکل های بهداشتی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

وی گفت: بازارچه صنایع دستی در مشکین دشت شامل فرش بافی،منبت،معرق،شیشه گری،تراش روی شیشه،چرم دوزی،گلیم بافی،جاجیم بافی نقاشی روی چرم ،سفال و احجام چوبی در ایام نوروز فعال است.

بحرینی ادامه داد: همچنین نمایشگاه صنایع دستی در بازار امام علی (ع) مشکین دشت برای مسافران نوروزی گشایش یافته که می توانند از این نمایشگاه علاوه بر بازدید محصولات تولید شده را خریداری کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردیس گفت: خانه موزه شاملو شاعر و نویسنده واقع در دهکده فردیس آماده بازدید برای مسافران نوروزی است.

بحرینی افزود: دو مکان گردشگری از جمله روستای فرخ آباد زیبادشت که دارای طبیعت زیبا و هشت بهشت در مشکین دشت برای تفرجگاه مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای مسافران نوروزی بروشور،نقشه و لوح فشرده تهیه شده است ، گفت: براین اساس میراث فرهنگی فردیس آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.

شهرستان فردیس سه رستوران سنتی و پنج آژانس خدمات مسافرتی دارد.

فرخ آباد زیبادشت و بخش مشکین دشت از توابع شهرستان فردیس از نقاط گردشگری فردیس هستند.

پنج اثر تاریخی در شهرستان فردیس شامل موزه شاملو، تپه فرخ آباد، زال تپه، بنای برج آبی رزکان و گورستان تاریخی رزکان ثبت ملی شده است .

منبع: ایرنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 582

به "خبرنگاران مراکز صنایع دستی و گردشگری فردیس برای نوروز 1400 آماده سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مراکز صنایع دستی و گردشگری فردیس برای نوروز 1400 آماده سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید