خبرنگاران طرح پرواربندی 500 راسی بره در اسلام آبادغرب به بهره برداری رسید

به گزارش مجله گذر عمر، کرمانشاه- خبرنگاران- طرح پرواربندی 500 راسی بره در روستای منوری دیزگران بخش حمیل از توابع شهرستان اسلام آبادغرب روز دوشنبه به بهره برداری رسید.

خبرنگاران طرح پرواربندی 500 راسی بره در اسلام آبادغرب به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگاران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب در آیین بهره برداری از این طرح گفت: این پرواربندی ظرفیت 500 راس بره در هر دوره دارد و در سال 30 تن گوشت قرمز فراوری می نماید.

کامران کریمی اضافه کرد: برای راه اندازی این طرح 20 میلیارد ریال هزینه شده که 16 میلیارد ریال آن تسهیلات و چهار میلیارد نیز سهم آورده متقاضی است.

وی گفت: این طرح زمینه اشتغال پنج نفر را به طور مستقیم فراهم نموده است.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب یادآور شد: این شهرستان دارای 380 هزار راس دام سبک و سنگین است که میزان فراوری سالیانه گوشت قرمز آن چهار هزار و 500 تن در سال می باشد.

فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب نیز در این مراسم گفت: اجرای طرح های دامداری و دامپروری می تواند علاوه بر افزایش سطح فراوریات دامی موجب اشتغالزایی جوانان جویای کار این شهرستان می گردد.

جهانبخش حیدری، با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش فراوری گفت: امیدواریم با افتتاح و بهره برداری از طرح های کشاورزی، دامداری و دامپروری بتوانیم در جهش فراوریات دامی و توسعه شهرستان بخصوص اشتغالزایی جوانان، گام های موثری برداریم.

وی اضافه کرد: با واگذاری تسهیلات روستایی شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم و جهاد کشاورزی یکی از مهمترین نهادها در راستای توجه به محرومیت زدایی در روستاها است.

شهرستان اسلام آبادغرب در 60 کیلومتری غرب کرمانشاه 150 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 179

به "خبرنگاران طرح پرواربندی 500 راسی بره در اسلام آبادغرب به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح پرواربندی 500 راسی بره در اسلام آبادغرب به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید