خبرنگاران صدها تونسی علیه وضع بد بهداشتی کشور تظاهرات کردند

به گزارش مجله گذر عمر، تهران- خبرنگاران- صدها نفر در شمال غرب تونس تجمع اعتراضی علیه سوء مدیریت و وضع نامناسب بهداشتی و درمانی در این کشور برگزار کردند.

خبرنگاران صدها تونسی علیه وضع بد بهداشتی کشور تظاهرات کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، معترضان در برابر ساختمان استانداری جندوبه واقع در شمال غرب تونس تجمع کردند و خواهان برکناری علی المرموری استاندار این استان شدند.

بر اساس این گزارش، تجمع کنندگان نسبت به کم توجهی مقام های محلی نسبت به توسعه اندک استان جندوبه و امکانات بهداشتی و درمانی پایین آن اعتراض داشتند.

این تظاهرات پس از این برگزار گردید که روز آدینه یک پزشک جوان به دلیل سقوط آسانسور در یک بیمارستان دولتی جان خود را از دست داد.

معترضان خشمگین، المرموری را مسؤول شرایط بد استان می دانند. وی از مارس (اسفند/فروردین) 2019 استاندار جندوبه است.

تظاهرکنندگان بر لزوم انجام اصلاحات جامع در بخش بهداشتی استان، تأمین لوازم بهداشتی و بهبود وضع بیمارستان های آن تاکید کردند.

بزرگترین تظاهرات سیاسی و اجتماعی در تونس دسامبر 2010 با خودسوزی محمد بوعزیزی جوان تونسی آغاز شد که پس از چندی به قیام مردمی انجامید که در نهایت با کناره گیری زین العابدین بن علی رییس جمهوری وقت و فرارش به عربستان سعودی، این اعتراضات به دیکتاتوری او انتها داد. بن علی در سال 2019 در شهر جده درگذشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 433

به "خبرنگاران صدها تونسی علیه وضع بد بهداشتی کشور تظاهرات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صدها تونسی علیه وضع بد بهداشتی کشور تظاهرات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید